Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

tips til hva jeg burde kjøpe


epiphone

Anbefalte innlegg

Jeg syns chorus er en fin effekt. Hvis du bruker svak chorus sammen med vreng får du en slik deilig solo-lyd.

Jeppz... Syns jeg og. Og ellers bør du ha ekko/delay og muligens en Compressor/Sustainer, men kommer ann på hvor mye du spiller live og hvor proff du vil høres ut. Du kan jo kjøpe Flanger eller Phaser også, og sette farta på 0. Det er kult syntes jeg. Og wha wha er noe du BØR ha. Det er kult, men kjøp dunlop pedal, ikke noe auto-wah. Det blir ikke det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen forslag;

Kompressor; Carl Martin Compressor/limiter 2190.-

Denne er helt suveren!

Boss sin Compressor/Sustainer (CS-3 tror jeg den heter) fungerer også greit, men den støyer ganske mye mer enn Carl Martin'en.

Delay; Dan Electro - DanEcho (den lyse, stygge blå)

Bra effekt, med en ekstra funksjon som simulerer den gode gamle fjærklangen. Stilig 8) Finner en del av disse brukt hvis du har litt tolmodighet :wink: Brukt; ca 500-600.- Verdt hver krone

Ny koster vel denne 1200.- eller noe i den gata.

Wah Wah; Den gode gamle orginale Dunlop'en er et suverent valg, og koster ikke skjorta!

Når det gjelder EQ har jeg hørt gode ord om Carl Martin sin EQ, men disse koster 2x så mye som Boss sine da... :roll:

Skal selv kjøpe meg ny vrengpedal nå; har landet på en Fulltone OCD. Noen som har prøvd denne eller har noe fornuftig å si? Skal ikke ha metall-vreng, men en skikkelig kul "gubbe-rock" pedal. Bare sprite opp ampen litt liksom. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt lyst på sustainsaken selv.. digger mye sustain! :D

btw til Wahwah kan jeg anbefale VOX sin.. liker den bedre enn Crybaby..

Har btw en Crybaby og selge/bytte mot en VOX wah :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns chorus er en fin effekt. Hvis du bruker svak chorus sammen med vreng får du en slik deilig solo-lyd.

Jeppz... Syns jeg og. Og ellers bør du ha ekko/delay og muligens en Compressor/Sustainer' date=' men kommer ann på hvor mye du spiller live og hvor proff du vil høres ut. Du kan jo kjøpe Flanger eller Phaser også, og sette farta på 0. Det er kult syntes jeg. Og wha wha er noe du BØR ha. Det er kult, men kjøp dunlop pedal, ikke noe auto-wah. Det blir ikke det samme...[/quote']

Pedal-wah og auto-wah er helt korrekt ikke det samme, men jeg tror ikke at du har skjønt hva forskjellen er. Disse to brukes jo oftest ikke i samme situasjoner i hele tatt. Med pedal-wah styrer du tonen selv, mens med auto-wah styres den for deg i rytmiske svingninger. Men i begynnelsen kan en pedal-wah være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.