Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD: IBANEZ tsa5tvr :)


Anbefalte innlegg

Etter litt leting etter en riktig arbeidsrom-amp ble det altså IBANEZ tsa5tvr. Utrolig lett å bli forvirret når man driver å leser på nett, alltid noen som et "bedre" forslag, også sitter man der til slutt og ser på en 30w rør-combo til langt over budsjett. Hadde til slutt tre-fire alternativ, men valgte bort de som fokuserte mest på moderne/hissig gain. Ville ha litt retro-preg på både look og sound.

http://tonereport.com/reviews/ibanez-tsa5tvr-tubescreamer-amplifier
http://www.derekunderwood.com/ibanez-tube-screamer-tsa5tvr-amp-review/



The TSA5TVR is an all-tube, Class-A, 5-watt combo with a genuine Tube Screamer built into the front end of the amp. Accessible by a control panel toggle switch or an IFS1G footswitch (not included) the Tube Screamer circuit is a perfect match for the 12AX7 preamp tube and the 6V6GT power tube. It's loaded with an 8" Jensen® C8R speaker specially tuned for Ibanez, selected for its excellent response to overdrive distortion and the built in Accutronics® Reverb delivers the smoothest spring reverb in the industry. Also features an External Speaker out, Headphone out and a direct Line out. Endret av WelhavenT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var'n på plass på rommet. Meget bra clean, og likte Tube Scream'en også. Prøvde med noen pedaler; funka knall med Holy Grail og DD-7, mens Big Muff'en ble litt for fuzzy.

Låt fett med både P-90 og PAF-humbuckere på begge settingenr. Ingen metal-amp, så det blir å fremdeles bruke G-dec 30 til sånn type bråkmusikk. Gleder meg til å prøve den i studio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Satt og lurte litt på det jeg nevnte i posten ovenfor; er det meningen at man skal trekke ut kabelen til speakeren når man bruker hodetelefon-utgangen (jeg bruker ikke den, men spør fordi jeg lurer)? Trodde ikke det var heldig for rørene, men jeg kan ikke se for meg noe annen løsning. Står "connect speaker befor use" under speaker output også. Men liten vits med hodetelefonutgang når det fremdeles er lyd i høyttalerne.

Ikke noe problem for meg som sagt, er knallfornøyd med ampen. Lyst til å koble den på et større kabinett og teste den i studio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.