Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp med å identifisere om dette er en Gibson les paul custom 1970


Raptor

Anbefalte innlegg

Svart lpc=black beauty (primært de som er produsert på femtitallet, akkurat som burst refererer til 58-60 standardene, men brukes ofte om gitarer produsert frem til i dag)

Fretless wonder=black beauty/ lpc med lave frets

Endret av gitarzan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart lpc=black beauty (primært de som er produsert på femtitallet, akkurat som burst refererer til 58-60 standardene, men brukes ofte om gitarer produsert frem til i dag)

Fretless wonder=black beauty/ lpc med lave frets

Det var det jeg mente også... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes med både 2 og 3.Vet ikke om det var tilfelle i 1970 though

3 humbucker black beautien var det kun produsert 18stk i 1971, 30stk i 1972, 9stk i 1973. Begynte igjen i 1978 med 106stk. Totalt 163stk. Ser ut som boka viser tallene ett år etter. Så regner med 1978 er de 1977 gitarene egentlig.

Med 2 humbuckere ble det produsert i 1971 : 2439stk, 1972 : 2722stk, 5919stk i 1973, 3983stk i 1974, 2223stk i 1975.

Dette tatt fra Gibson Shipments bok. Ser ut som 3 pickups Black Beauty er sjelden vs 2 pickupsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den gikk for 3550$, men på pm så var jeg nede i 2500 eller 2800 før jeg gikk for 3 pickupsen jeg kjøpte.

Hvordan fikk du 3 pickupsen hjem mht shipping, moms og sikre deg at gitaren var som den skulle, ifølge selger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.