Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God kveld, kjære forumitter!

Bandet mitt, The Hypes, har snart mixa og "mastera" to singler, og har planer om legge disse ut på NRK Urørt. I slike situasjoner drømmer en alltid om å få stor rekkevidde og oppmerksomhet, og jeg lurer derfor på om noen av dere har erfaringer med å oppnå dette? Blant annet så kan en jo bli Ukas Urørt, og i denne forbindelse har jeg ett spørsmål: For å bli ukas urørt, er det da lurt å publisere singelen på en mandag f.eks.? Har dere andre tips for nettpublisering (PR-nettsteder og musikkspillere osv.)?

Takker varmt for alle tips!

-Tandbergern

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første steg er vel å bli anbefalt. Det virker ganske random. Har hørt regelrett dritt som har stått som anbefalt, og ganske gode låter som ikke har fått noe. De sier jo selv at de hører gjennom alt, men virker nesten ikke sånn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første steg er vel å bli anbefalt. Det virker ganske random. Har hørt regelrett dritt som har stått som anbefalt, og ganske gode låter som ikke har fått noe. De sier jo selv at de hører gjennom alt, men virker nesten ikke sånn.

Det har du rett i. Mye halvbra greier som blir anbefalt. Kan jo også hende at de tenker mest på det komersielle i denne utvelgelsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro at deres dømmekraft også ville vært litt på halv åtte om dere skulle sittet og hørt igjennom hundrevis av låter i uka. Vil nesten tro at 50% av det som legges ut er langt under middelmådig og da kan fort en helt grei låt pushes frem som et resultat av at man har hørt 200 møkkalåter først. Når de virkelig gode låtene kommer er det mulig man er så trøtt på musikk at man ikke ender det man hører.

Ellers kan det være så enkelt at det passer seg å dra frem floskelen om at "smaken er som baken - den er delt/ræva" (alt ettersom).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det varierer veldig mye hvilke band som blir anbefalt.
Det gamle bandet mitt ble spilt på Pyro to ganger, men fikk aldri noen anbefaling, rare greier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vel noe med at Urørt-redaksjonen og de som sitter og vurderer låtene ikke har noens gjøre med P3s eller NRK Radios øvrige programmer. Hva som ble spilt på Pyro (og Sexy) var vel basert på hva programlederne syns var fett.

Jeg savner forresten Sexy med Totto og Tarjei. Man visste aldri helt hva som kom til å bli spilt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vel noe med at Urørt-redaksjonen og de som sitter og vurderer låtene ikke har noens gjøre med P3s eller NRK Radios øvrige programmer. Hva som ble spilt på Pyro (og Sexy) var vel basert på hva programlederne syns var fett. Jeg savner forresten Sexy med Totto og Tarjei. Man visste aldri helt hva som kom til å bli spilt.

Jeg er klar over at det ikke er de samme personene som vurderer sangene og bestemmer hva som skal få spilletid. Det jeg mente var at jeg synes det var pussig at sangene var av god nok kvalitet til å bli spilt på radio to ganger, men ikke nok til å få en anbefaling på Urørt. Meningen med innlegget var å underbygge tanken om at det er litt tilfeldig hva som blir anbefalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes det var interessant. Ikke helt min gate, men deilig 堳lippe 堨re enda et djent band.

Begynnelsen minner meg litt om tidlig Kashmir

Konstruktiv kritikk; l崥n er for lang for radio :) syntes det ble litt irriterende med "piano" det andre keyboardgreiene fungerte fint.

Endret av Loztboy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Broren min sitt band ble ukas urørt med første låta si, som de spilte inn selv i øvingslokalet, etter å ha eksistert bare noen måneder. Er det fett nok, så vil det bli lagt merke til. Rett og slett! ------->http://urort.p3.no/#!/Band/SHORTSKIRTS

Synes låta deres (thehypes) er kul, men usikker på om stilen slår an hos "folk flest" nå om dagen. Litt "sånn fattern hører på". Hehe.

Endret av orsvend
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for feedback ! :) Personlig liker jeg veldig godt pianoet, men alle har forskjellige meninger. Låta er for lang ja, vi er nok nødt til å lage en "radio-versjon". Er klar over at låta mangler litt dubstep og auto-tune for å slå an hos mannen i gata, eller rettere sagt den 14 årige jenta i gata..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi var ukas urørt i mars i fjor, og da hadde låta som ble plukket ut ligget ute i ca. et år tror jeg.
Det er jo mye forskjellig som ender opp som ukas urørt, så det finnes nok ingen fasitt for hva dere kan gjøre, utenom å lage bra musikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Broren min sitt band ble ukas urørt med første låta si, som de spilte inn selv i øvingslokalet, etter å ha eksistert bare noen måneder. Er det fett nok, så vil det bli lagt merke til. Rett og slett! ------->http://urort.p3.no/#!/Band/SHORTSKIRTS

Synes låta deres (thehypes) er kul, men usikker på om stilen slår an hos "folk flest" nå om dagen. Litt "sånn fattern hører på". Hehe.

SHORT SKIRTS låter jo superbra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.