Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til bytte av master pot. på Line 6


Anbefalte innlegg

Har arvet en Line 6 Spider 2 av en kollega hvor Master potmeteret er litt slærkent. Lett tapping på knotten gjør at lyden kommer å går.

Er lodde kyndig og ønsker å reparere denne selv - har noen tips hvor jeg kan skaffe nytt eller erstatnings pot. og om det er noe spesielt å tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å åpne og rense den? Trenger ikke å være mer enn litt støv som forsurer sakene.

Nei det har jeg ikke, kjente på knotten og registrerte at den var ørlite slakk og tenkte den måtte være def. men jeg kjenner samme ør-lille bevegelse på resten av knottene.

Er det bare luft, børste som skal brukes, eller kan er smøre det opp med noe på boks, wd40 el l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna WD40/5-56, det gjør vondt verre på sikt. Det du er ute etter kalles elektronikkrens :) CRC sin heter 2-26 trur jeg.

Har åpnet opp å prøvd å blåse reint i påvente av 2-26 :-)

Ser imidlertid at alle pottene er loddet på sammeprintplata og ligger nesten inntil frontplata...

Opplevde flere intense kvinelyder når jeg prøvde å moe opp volumknappen, tyder det på kortsluttning av støv eller at det er def. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FroD

Har du sjekket om det kan være brudd i lodding/kaldlodding? Når et potmeter er loddet rett i print blir det utsatt for mekanisk belasting. Da kan dette skje.

Beste måten å rense et potmeter på er og lodde det ut av printet, plukke det fra hverandre. Kullbanen renser du med Q-tip fuktet i teknisk sprit eller rødsprit. Sett sammen og lodd inn potmeteret igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FroD

Har du sjekket om det kan være brudd i lodding/kaldlodding? Når et potmeter er loddet rett i print blir det utsatt for mekanisk belasting. Da kan dette skje.

Beste måten å rense et potmeter på er og lodde det ut av printet, plukke det fra hverandre. Kullbanen renser du med Q-tip fuktet i teknisk sprit eller rødsprit. Sett sammen og lodd inn potmeteret igjen.

Der har du det Espen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.