Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

erfaringer med ezdrummer/ezdrummer2?


Anbefalte innlegg

Bruker Session Drummer, diverse Native Instruments-trommemoduler og EZ, og synes i grunnen EZ er lettest å få bra lyd med uten å skru så alt for mye. 2ern kom i begynnelsen av mai, men jeg kjører dessverre Vista på PCen, så den har jeg ikke testa. Tror nok den ville vært førstevalget nå for enkel trommeprogrammering. 1ern er vel ikke tilgjengelig lenger bortsett fra for oss som allerede har den.

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I EZD, i hvert fall enern, kommer du ikke så veldig langt med uten tilleggspakker. Det spørs hva du vil ha utvalg i trommer. Line-up-en er ganske bra og dekker de fleste sjangre, selv om jeg kun har gått etter metallutgavene. Nå havner du akkurat midt i mellom tilbudsperiodene til Toontrack, og det er litt synd siden de nå koster 80 dollar stykket.


Det meste om EZD/2 kan man lese seg opp på, så jeg kan egentlig bare referere til min soundcloud som har komposisjoner nesten utelukkende i EZD.


Toern kommer med nytt library til både rock og metall, og etter hva jeg har testet så er det faktisk ikke så gæli, men ikke har jeg gidda å lekt så mye. Det kule med toern er at man kan bytte på trommer på tvers av tilleggspakkene man allerede eier. Dette kunne ikke enern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt EZD en god del, og med et par tilleggspakker som DFH og Nashville kommer du langt. Jeg gikk imidlertid fort over til Addictive Drums som jeg synes låter mye fetere. EZD 2 har jeg ikke prøvd, men det virker absolutt interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt EZ2 en ukes tid. Liker veldig godt den "Tap to Play" funksjonen. Man knoter seg til et beat og deretter kan man søke gjennom alle midifilene man har for grooves som ligner.

Praktisk for oss gitarister ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt både EZD og SD2, og jeg må si at jeg liker SD2 best. Trommene i SD2 er ikke nesten ikke behandlet, noe som gjør meg til sjefen over soundet, og det liker jeg veldig godt. I EZD er trommene allerede behandlet/mikset slik at de låter 'bra' rett ut av boksen, men det vil også bety at trommene dine vil låte likt som tusenvis av andre. Begge er laget av Toontrack, så det er kanskje en mulighet for crossgrade dersom du skulle bli interessert i SD2, og EZD er forøvrig et godt alternativ dersom man vil fokusere på å lage sanger i stedet for å mikse dem. Jeg har ikke prøvd EZD2, men ut i fra det jeg har sett virker låtskrivings-verktøyet ganske interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Drar fram denne igjen!

Lasta akkurat ned demoen, og det virker morsomt. Men jeg får ikke til å bruke "opptaksprogram" ved siden av? Får beskjed om at audio -interface er borte? Virker som om jeg må velge mellom lyd i enten Live, eller Ezd? Bruker et line6 Ux1.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.