Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Passive pickups


Anbefalte innlegg

Hei, gitarvenner!

Vurderer å bytte pickup`er på min Alfwood Bluesmaster. En "billig-gitar" som jeg liker å spille på, men har dessverre elendige pickuper.

Kan noe der ute foreslå en kombinasjon av pickups som er å skaffe i dette landet???

Ønsker passive mic`er. Tenkte tanken på Gibson 57/66... noen erfaringer? Ser jeg får kjøpt 57`en i norge men ikke 66-mic`en...?

Spiller for det meste countrymusikk på denne, av og til med "litt" vreng.

Forslag mottas med STOR takk!

Gjerne link meg forslagene Dere har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson 66-humbucker? Den har jeg faktisk ikke hørt om tror jeg. Sikker på at det er noe som heter det?

57 Classic liker jeg godt selv, både i hals og stol.

Ellers er ikke tipset til Affen, å kikke litt i sortimentet til GFS, så ille. Mye ålreit å finne der.

En Duncan '59 i ved stolen og en 'Jazz ved halsen er heller ingen dårlig kombo.

Men...., når alt kommer til alt hadde jeg kanskje ikke giddet å bruke så altfor mange kroner på å bytte pickups i en 'billiggitar'. Hadde absolutt gått for GFS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe Gibson-pickuper er å legge mye penger i en billig gitar, spør du meg er GFS som linket over et bedre kjøp til den gitaren (med mindre du kjøper en dyrere gitar senere og vil ta over Gibson-pickupene).

Når det er sagt er '57 Classic knall pickuper, har hatt de i to gitarer tidligere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du kanskje EMG 66-N og 57-B? I så fall er de aktive versjoner av "PAF", med alnico 5 magneter.

Har en billig gitar jeg og, en Ibanez Gio, som er helt grei, bortsett fra at de originale mikkene, Powersound med ferritt keramiske magneter, høres fine ut med vreng, ganske "brun" i lyden, men mangler noe uten effekter/vreng på. Tror jeg bytter til noen rimelige GFS med Alnico magneter senere på den. Vet du hva slags mikker som er i din gitar? Kanskje noe lignende som i min?

Om det er lignende, Powersound/Psn, er kanskje ett par rimelige PAF kloner noe som kunne passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar :)

Er selvfølgelig EMG jeg tenker på,

http://www.musiciansfriend.com/accessories/emg-57-66-set?pfm=sp

Ser ut for at de er aktiv, så de er vel uaktuell.

Når det er sagt, så tenkte jeg også på denne,

http://www.ljosland.no/products/gibson-57-classic-humbucker

Skal tro om denne er passiv?

Noen som har erfaringer med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.