Gå til innhold
hawkman384

Floyd Rose gitar, service/setup Trondheim

Anbefalte innlegg

Hei!
Har en ESP LTD KH-202 som jeg gjerne ville hatt litt hjelp til å stille inn.
Vil bytte fra 9-42 til 10-46 strenger og senke action, da hører det vel med innstilling av intonation og endring av fjærsetup ++?

Og kanskje en liten service, hvor kan jeg få hjelp med dette i Trondheim?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det får du gjort på 4Sound/Tre45 i Fjordgata 1, Geir Falck i Fjordgata 11, Rebel Music på Tiller, kanskje Dan Ove Nilsen (danthemainman80 her på forumet) og sikkert flere plasser.

Det beste er jo å lære og gjøre det selv. Ikke så vanskelig. Finnes masse om det på nettet og her på forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gjøre det samme selv. Men jeg skal gjøre selv med Castor Fiber sin geniale tråd om emnet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv selv først. Les deg opp litt på forhånd, Castor har vel tråd om dette som andre sire. Dette er veldig bra å kunne selv når man har FloydRose. Om du driter deg ut så kan du ta turen innom kompetente folk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!
Ok, men da blir det vel til at jeg prøver selv først da, må vel lære meg dette først som sist :)
Har lest en del og sett filmer på youtube så skal vel gå fint :)
Men en ting jeg lurer på, hvor mange fjærer bør jeg ha med 10-46 strenger? Noen sier 3, andre sier 4!

Endret av hawkman384

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir litt hipp som happ; som du sier, noen sier tre og noen sier fire, andre sier fem. Jeg har tre på flere av gitarene mine med .10-.46, og det går helt fint. Den evige "smak og behag". Om FR-en bikker for mye opp, og du ikke har mulighet til å skru inn fjærene noe mer, så trenger du en til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Geir Falck er å anbefale, leverer alle mine nye gitarer til han. Verdt hver ei krone. Han sitter i 2. etasje på sykkelbutikken E11eve i fjordgata.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

Ok, men da blir det vel til at jeg prøver selv først da, må vel lære meg dette først som sist :)

Har lest en del og sett filmer på youtube så skal vel gå fint :)

Men en ting jeg lurer på, hvor mange fjærer bør jeg ha med 10-46 strenger? Noen sier 3, andre sier 4!

Finnes ingen regler og kommer ann på feelen du vil ha.

Jeg har bare 2 fjærer i flere av gitarene mine!

Fikk en gitar med Floyd satt opp sånn av en LA techguru, aldri tenkt på det selv og bare brukt 3 i alle år

Nå blir de som regel 2 hver gang jeg setter opp en Floyd, feels good:)

Endret av Debris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Konnis
      Har en Egnater Rebel 30 som trenger et nytt potmeter og en service. Noen som har noen favorittreparatører for rørforsterkere i Oslo og omegn?
    • Av OsamaFetLaden
      Har kjøpt meg en scalloped neck for å se om det kan være noe for meg, og den har locking nut, så om det viser seg å vøre noe for meg tenker jeg på å sette sammen en superstrat m/ Floyd Rose. Alternativet er å fjerne locking nut-en og sette sammen en vanlig Strat. Jeg har bare eid én gitar med Floyd, og den var stilt inn til dive only og jeg hadde den bare noen måneder, så jeg har lite peil på dem. Observasjonen jeg har gjort gjennom årene er at gitarer med flytende Floyd som oftest har mer behagelig vibb, men ikke høres ut til å ha like god lyd som gitarer med Fender-trem. 
      Vil gjerne høre synspunkter på dette, samt råd om hvilken Floyd man bør satse på om man foretrekker Fender-lyd. 
    • Av Ibz
      Hei! Jeg har vært inaktiv her siden 2006, så tenkte det var på tide komme tilbake. Jeg har startet et lite gitarverksted i Bergen og tilbyr det meste av reparasjoner til en hyggelig pris. Foreløpig har jeg ikke tilgang på et skikkelig verksted med maskiner, men håper å etterhvert kunne produsere litt selv og kunne påta meg større reparasjonsprosjekter som krever dette. Solheim Gitarservice: https://www.facebook.com/solheimgitarservice/
      Spiller bass og gitar i diverse prosjekter og gir også privatundervisning. Spiller for tiden bass i et rimelig jovialt funk-pop prosjekt kalt Spar 5.
      Er det forresten mulig å bytte visningsnavn? Ellers håper jeg å få mange gode tips her framover. Snakkes!
    • Av Naigewron
      Jeg har en Peavey Wolfgang med Floyd som sliter litt med å holde stemmingen på et par av strengene etter litt aktiv bruk. Jeg tenker den logiske forklaringen er at strengen glipper gjennom låsen i nøtten, men kan det være andre årsaker? Er det i så fall ny nøtt som må til, eller finnes det triks for å fikse slike ting?
      Det er ikke et balanseproblem, siden Floyd på Wolfgang ligger mot kroppen og kan kun bøyes ned og ikke opp.
      Kan jo ikke ha en Eddie Van Halen signaturgitar uten å kunne divebombe vilt og hemningsløst  
    • Av nepse
      Kjøpte denne gitaren for en stund siden. Føler jeg har brukt unødig mye tid på å holde gitaren stemt.
      Er egentlig ikke så begeistret for Floyd Rose i utgangspunktet og har ikke så mye bruk for vibarm. Jeg har en mustang bro liggende, så har vurdert å bytte.
      Noen som har erfaring med denne gitaren eller bytte fra Floyd Rose til mustang. Lar det seg gjøre?

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.