Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose gitar, service/setup Trondheim


hawkman384

Anbefalte innlegg

Hei!
Har en ESP LTD KH-202 som jeg gjerne ville hatt litt hjelp til å stille inn.
Vil bytte fra 9-42 til 10-46 strenger og senke action, da hører det vel med innstilling av intonation og endring av fjærsetup ++?

Og kanskje en liten service, hvor kan jeg få hjelp med dette i Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du gjort på 4Sound/Tre45 i Fjordgata 1, Geir Falck i Fjordgata 11, Rebel Music på Tiller, kanskje Dan Ove Nilsen (danthemainman80 her på forumet) og sikkert flere plasser.

Det beste er jo å lære og gjøre det selv. Ikke så vanskelig. Finnes masse om det på nettet og her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!
Ok, men da blir det vel til at jeg prøver selv først da, må vel lære meg dette først som sist :)
Har lest en del og sett filmer på youtube så skal vel gå fint :)
Men en ting jeg lurer på, hvor mange fjærer bør jeg ha med 10-46 strenger? Noen sier 3, andre sier 4!

Endret av hawkman384
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt hipp som happ; som du sier, noen sier tre og noen sier fire, andre sier fem. Jeg har tre på flere av gitarene mine med .10-.46, og det går helt fint. Den evige "smak og behag". Om FR-en bikker for mye opp, og du ikke har mulighet til å skru inn fjærene noe mer, så trenger du en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker for svar!

Ok, men da blir det vel til at jeg prøver selv først da, må vel lære meg dette først som sist :)

Har lest en del og sett filmer på youtube så skal vel gå fint :)

Men en ting jeg lurer på, hvor mange fjærer bør jeg ha med 10-46 strenger? Noen sier 3, andre sier 4!

Finnes ingen regler og kommer ann på feelen du vil ha.

Jeg har bare 2 fjærer i flere av gitarene mine!

Fikk en gitar med Floyd satt opp sånn av en LA techguru, aldri tenkt på det selv og bare brukt 3 i alle år

Nå blir de som regel 2 hver gang jeg setter opp en Floyd, feels good:)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.