Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassist søker band/musikere - Oslo/Akershus/Østfold


Mytola

Anbefalte innlegg

Sånn, da var jeg på bandleting igjen. Etter to års abstinens har jeg havnet på basskjøret igjen, og er godt på vei med å anskaffe egnet utstyr. Jeg har fått øvd meg litt opp på firestrengeren i løpet av den siste tiden, og det klør skikkelig i fingra.

Litt om meg:

Jeg er 26 år gammel, har drevet med musikk og spilt diverse instrumenter i mer eller mindre 20 år. Bass har vært hovedinstrumentet i de siste 10, men litt av og på. I tidligere band har jeg for det meste spilt rock, metal og prog, og trives definitivt best om jeg får litt å gjøre utover å humpe grunntoner hele kvelden. Et av instrumentene jeg har traktert tidligere er cello, og jeg har også en god del erfaring med fretless bass. I løpet av sommeren vil jeg være godt utstyrt til øving og spillejobber, både med og uten frets.

Musikken:

Jeg er stor fan av Tool, Rush og Gentle Giant. Jeg hører også på ting som Opeth, Pink Floyd, Niacin, Folque, Wobbler, Led Zeppelin osv osv. Jeg liker musikk som utfordrer meg, og selv om jeg ikke har store kunnskaper om musikkteori så har jeg veldig lyst til å lære. Jeg har god rytmesans og et godt øre. Egentlig har jeg mest lyst til å spille musikk i prog/jazz/fusion-gata. Kan også nevnes at jeg har fått litt smådilla på folkemusikkinspirert musikk i det siste også. Folque, Gaate osv. Det hadde jeg også syntes var spennende å prøve meg på. Superkjapp chuggachuggametal er nok noe over grensen for min del. Blir det noe særlig mer heavy enn Tool, er det nok ikke noe for meg.

Hvem/hvor:

Det er ett fett om det er snakk om å bli med i et etablert band, eller om noen ønsker å prøve å starte et nytt sammen. Jeg har ikke noe hastverk, men jeg er heller ingen bremsekloss. Hvor gamle du/dere er synes jeg heller ikke er så viktig, men et minimum av modenhet er jo bra. Jeg har tidligere spilt i band med både 20- og 50-åringer uten problemer. I utgangspunktet ønsker jeg rett å slett å finne likesinnede musikere som ønsker å spille noe av det samme, så får vi ta det derfra. Selv bor jeg meget sentralt i Fredrikstad, men jeg kan godt røre litt på meg i området. Jeg studerer i tillegg ved UiO, så Oslo-området er også absolutt aktuelt.

Om dette høres interessant ut foreslår jeg at du/dere sender en PM denne veien. :)

Endret av Mytola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Hei! Så din annonse nå. Leter du fortsatt? Vi er nyoppstartet band. Spiller lekende progrock ish musikk. Mye inspirasjoner fra Mars Volta og den gaten der. Vi ønsker å ha en litt jammete feeling på musikk. Ønsker en bassist som er litt leken i spillingen. Ser at du nevner Tool, et band vi liker godt. Vi har øvingsrom sentralt i Oslo,og øver 2ganger i uka. Vi består av en gitarist, trommis og meg synthist. Vi leter også etter en på vokal, ønsker også å leke oss med blåsere til live sammenheng. Ønsker å være dedikerte. Om du er interessert,så gi beskjed, så kan jeg skrive litt mer om bandet :-) Mvh Ruben

Sånn, da var jeg på bandleting igjen. Etter to års abstinens har jeg havnet på basskjøret igjen, og er godt på vei med å anskaffe egnet utstyr. Jeg har fått øvd meg litt opp på firestrengeren i løpet av den siste tiden, og det klør skikkelig i fingra.

Litt om meg:

Jeg er 26 år gammel, har drevet med musikk og spilt diverse instrumenter i mer eller mindre 20 år. Bass har vært hovedinstrumentet i de siste 10, men litt av og på. I tidligere band har jeg for det meste spilt rock, metal og prog, og trives definitivt best om jeg får litt å gjøre utover å humpe grunntoner hele kvelden. Et av instrumentene jeg har traktert tidligere er cello, og jeg har også en god del erfaring med fretless bass. I løpet av sommeren vil jeg være godt utstyrt til øving og spillejobber, både med og uten frets.

Musikken:

Jeg er stor fan av Tool, Rush og Gentle Giant. Jeg hører også på ting som Opeth, Pink Floyd, Niacin, Folque, Wobbler, Led Zeppelin osv osv. Jeg liker musikk som utfordrer meg, og selv om jeg ikke har store kunnskaper om musikkteori så har jeg veldig lyst til å lære. Jeg har god rytmesans og et godt øre. Egentlig har jeg mest lyst til å spille musikk i prog/jazz/fusion-gata. Kan også nevnes at jeg har fått litt smådilla på folkemusikkinspirert musikk i det siste også. Folque, Gaate osv. Det hadde jeg også syntes var spennende å prøve meg på. Superkjapp chuggachuggametal er nok noe over grensen for min del. Blir det noe særlig mer heavy enn Tool, er det nok ikke noe for meg.

Hvem/hvor:

Det er ett fett om det er snakk om å bli med i et etablert band, eller om noen ønsker å prøve å starte et nytt sammen. Jeg har ikke noe hastverk, men jeg er heller ingen bremsekloss. Hvor gamle du/dere er synes jeg heller ikke er så viktig, men et minimum av modenhet er jo bra. Jeg har tidligere spilt i band med både 20- og 50-åringer uten problemer. I utgangspunktet ønsker jeg rett å slett å finne likesinnede musikere som ønsker å spille noe av det samme, så får vi ta det derfra. Selv bor jeg meget sentralt i Fredrikstad, men jeg kan godt røre litt på meg i området. Det ser ut til at det blir studier i Oslo til høsten og noen år fremover, så Oslo-området er også absolutt aktuelt.

Om dette høres interessant ut foreslår jeg at du/dere sender en PM denne veien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.