Gå til innhold
KimT

Tremolo justering på en mim Strat

Anbefalte innlegg

Har ett spørsmål, for en meksikansk stratocaster, skal man justere de seks skruene under strengene når man justerer vibratoen til mere utslag, eller ikke? har sett/hørt begge deler. Hva gjør dere?

Endret av KimT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må vel være såpass slakk på de at du får beveget brua, uten å begynne å bryte på skruene.Hvis du tar av strengene,kjenner du hvor mye utslag du får.Du kan skru de opp til du får lagt brua flatt mot kroppen uten å bryte på skruene.

Endret av jantore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Affen
      Jada så klarte jeg å surre vekk tremolo armen til min Squier Vintage Mod. Jazzmaster. Hvilken aftermarket passer?
    • Av Laila
      Hallo godtfolk!
      Jeg har skjønt at det er noe som heter å justere en gitar, og at det bør gjøres med enhver gitar man kjøper, særlig hvis man kjøper billig (fordi da er finpussen ikke tatt fra produsentens side?) Og jeg er nybegynner, og på jakt etter en gitar med lav strengehøyde som ellers er mest mulig lettspilt.
      Ok. Dette er spørsmålet mitt: Hvis jeg likevel uansett skal levere inn en gitar til justering og betale en viss sum for det, kan jeg like gjerne ta sjansen på å kjøpe en gammel gitar med feil og mangler, fordi justeringen kan rette opp feil? Eller er det alt for optimistisk?
      Jeg spør fordi jeg kom over en brukt gitar som appellerte til meg, gammel og ærverdig. Den er veldig billig, men selger opplyser at den trenger justering og stell.
      PS. Jeg tror det er en Eko Studio fra 60-70-tallet. Ingen gromgitar kanskje, men den hadde litt patina :-)
    • Av OsamaFetLaden
      Er blitt tilbudt en DGT + pedaler i bytte for R7-en.
      Har sett en og hørt en god del klipp med Grissom og gitaren, og er ganske imponert og interessert. Er det noen som har prøvd en? Hvor mye vil dere anslå en 2009 Goldtop er verd?
    • Av OsamaFetLaden
      Hvordan setter godtfolket her opp strattene sine?
      Jeg stiller mine sånn at G-strengen bendes opp til en H når blokka ligger mot kroppen. Jeg prøvde først å ha den til å bende opp til en (H?)b, etter anbefaling fra en gammel Scott Henderson-artikkel.
      Har man en nogenlunde riktig intonert gitar og plain G-streng vil man da bende opp H-strengen en helnote og den høye E-en en halvnote. Da kan man m.a.o. bende seg til artige akkorder. F.eks bende en Em (fra mørk til lys G, H, E) opp til en (H?)bm-akkord: (H?)b, C#, F). Jeg liker også å bende opp til en streit mollakkord. f.eks fra (lav til høy) E, A, D# til G, H, E.
      Så hørte jeg at Jeff Beck satte opp strattene sine til å bende G-en enda en halvnote og måtte selvsagt prøve det samme. Det gir enda en fordel---at man kan bende opp en mollters og attpåtil så vibrere denne noten både opp og ned. I en nyere Youtube-video så jeg forresten at Scott Henderson også setter opp sine vibsystemer til å bende to helnoter, nå.
      En til fordel er at med en så foroverlent bridge er det lett å bende opp med å legge handa på den---man trenger ikke å hefte fingrene med å gripe armen.
      Jeg synes dette oppsettet er kjempebra bortsett fra én liten ting: På stratter jeg hadde før i tida måtte jeg alltid bende ned for å korrigere ustemthet. På strattene jeg har dette oppsettet på, må jeg bende opp. Det er ikke alltid like praktisk. Jeg trodde det var noe med vibsystemet på min gamle Strat, en Bladerunner, som gjorde det, men det samme skjer på min nye, som har dette 2-skrus vintage-patentet.
      Begge gitarene holder stemminga ganske bra hvis jeg er flink til å smøre nut-sporene med teflongrease, men jeg skulle gjerne hatt det enda bedre. Den gamle stratten min har GraphTech-nut og den nye er i syntetisk bein. GraphTec-en har blitt dårligere med tida. Derfor leker jeg med tanken på å prøve zero fret-systemet Zero Glide
      Noen som har prøvd det? Eller andre nut-patenter som har vist seg bedre enn GraphTec?
    • Av OsamaFetLaden
      Jeg vurderer å bytte ut Bladerunner-vibben på stratten min. Den har gjort lyden fantastisk mye bedre, men den er bare for stiv til mine banale Jeff Beck-imitasjoner. Hvilken vintage strat bridge synes godtfolket her er den beste, og hvorfor?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.