Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

20,50,100 riff in one take-Hva bruker de?


Siss29

Anbefalte innlegg

Siss29, jeg foreslår at du bruker litt tid på å gjøre deg kjent med ampen din! Du har bl.a 3 forskjellige delay-typer innebygd i den, med tap-tempo...

Og du har mange amp-modeller også.. Du skal ikke ha behov for å kjøpe så mye ekstra pedaler...

Bortsett fra at det er utrolig moro å leke med nye pedaler, men det er en sykdom som mange av oss får.....

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siss29, jeg foreslår at du bruker litt tid på å gjøre deg kjent med ampen din! Du har bl.a 3 forskjellige delay-typer innebygd i den, med tap-tempo...

Og du har mange amp-modeller også.. Du skal ikke ha behov for å kjøpe så mye ekstra pedaler...

Bortsett fra at det er utrolig moro å leke med nye pedaler, men det er en sykdom som mange av oss får.....

Man kan vel fortsatt ikke skifte preset uten å stoppe opp og vri på selve ampen :P

Som sagt tidligere, så kommer jeg nok til å lagre presets lastet ned fra nett (som passer til riffene jeg vil lagre meg) i alle "sporene" hvor det kan lagres egne presets. Slik at jeg kan øve meg innimellom med den rette "sounden".

Men siden jeg har 4 barn, og det har vært mye sykdom siden påske, så har jeg hatt minimalt med tid til å prøve ut slike ting. Dermed blir jeg sittende å lese om ting og sjekke ut ting på youtube og slikt: Låter jeg har lyst å lære meg, utstyr som kunne vært kjekt å ha osv osv. Pcen kan jeg forlate på sekundet hvis noen trenger meg (noen ofte gjør når de to minste er bare 1 og 3 år), en forsterker og en gitar med ledninger og alt annet tilbehør er det verre med. Forlater jeg det i 2 min med den ene ungen, mens jeg skifter bleie på den andre, så kan jo alt mulig skje :P I løpet av en uke har jeg faktisk ikke mange minuttene jeg kan sette meg ned med gitaren og en forsterker.

Og bortsett fra Noise gate (som jeg kjøpte pga av irriterende humming på forsterken), så har jeg ikke kjøpt en eneste pedal enda. Enda jeg har siklet en stund på Joyo sin Sweet Baby Overdrive allerede, og nok kommer til å kjøpe den etterhvert.

Så alle de masse rare spørsmålene fra meg kommer for at jeg ønsker å forstå ting bedre, hvordan det fungerer, om det er noe poeng i (for min del) osv . Slett ikke sikkert at det kommer til å bli kjøpt noe av det.

Og siden mange av dere har langt større erfaring med å prøve alskens utstyr og mye større forståelse av hvordan ting fungerer, så blir det stilt en del spørsmål her :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, aner ikke om jeg er i nærheten engang, men, for Stairvay, prøv vox simulator, (British 60's), med noe klang, som en svak delay og modulator etter preampen, og littegrann vreng fra preampen.

For Clapton, siden du har en les paul, hva med "Bluesbreaker" stil sound? En Marshall Bluesbreaker, er en modifisert bassman krets type forsterker, så, enten prøv Bassmann med lett vreng, kanskje prøv en av de innebygde pedal effektene før den. Jeg klarte å få til en perfekt "Tony Iommi" 60 talls lyd (se youtube, 60s War pigs, live), med bassman vrengen på full guffe ute noe annet enn alt på fullt og bro pickup på en strat, single coil, så Clapton stil med en lespaul, skulle gå greit.

AC/DC, ren Marshall, altså still Mustangen på Brittish 80s, samme som for slash, uten pedal (samme som for slash..). For Malcolm, feit opp lyden litt, bridge, prøv med mindre diskant, lav gain, høy volum, lavere master (antar jeg, har ikke gitarn klar for å prøve atm, en streng røk..). Malcolm bruker mer Power amp vreng, Angus har mer preamp vreng. Bruk gain knoppen mer, og full diskant, kanskje mindre bass.

En ting til: kan humbuckerene dine splittes med å dra volum knappen ut? i så fall, kan volumet på fram/bak og splitting av en eller begge gjøre susen for mange av de låtene du lurer på. vri gain knappen opp og ned på ampen litt kanskje, men mesteparten kan gjøres med gitaren.

Bare noen forslag, prøv deg frem. :)

Endret av KimT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.