Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

20,50,100 riff in one take-Hva bruker de?


Siss29

Anbefalte innlegg

Jeg har sett en del videoer på Youtube, hvor de spiller 20, 50 eller 100 riff in one take. Altså at de spiller forskjellige riff med forskjellig type effekter og vreng etter hverandre. Hva bruker dem da? De kan jo ikke akkurat stå og vri på en forsterker mellom hvert riff? :P

Bruker de ett multieffektbrett a la Boss ME-25 eller noe? Gir ett slikt multieffektbrett slike muligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre det samme med Mustang ampen din.. Lagre dine oppsett etter hverandre på ampen, og fotbryteren kan du sette til Neste patch/Forrige patch. Du tar glatt 50 licks du også!

Introen til Sweet child of mine kanskje. Men hva er de 49 andre da :P

Hadde jo helt glemt at jeg kan lagre opp til 16 (blir det ikke det, for 8 kan vel ikke endres) på ampen. Og disse kan jeg jo bare lagre i riktig rekkefølge, som jeg vil på ampen. (Jeg tenkte jo bare at de presetene lå jo lite sannsynlig i rekkefølge for det jeg ville spille :wacko: Glemte jo helt at jeg kunne legge inn nye selv i egen rekkefølge :blush: ) Og jeg finner sikkert presets for det meste av riffene jeg har lyst å lære meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men shit, på Fender Mustang II, så kan man vel bare skifte mellom 2 forskjellige presets med den pedalen som kommer som ekstra tilbehør?

Det finnes vel sikkert ikke noen måte å omgå dette på denne forsterkeren, slik at man KAN bla mellom flere enn 2 presets?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men treeren er jo en mye bedre amp.... Har du ikke snart bursdag? Ellers så er det jo snart jul igjen....

Har ikke bursdag før i januar :P

Og skal ikke kjøpe meg enda en amp :P. Er jo bra den jeg har....bortsett fra at den funksjonen der kunne vært kjekk :P

Må en multieffektpedal til da, hvis jeg skal prøve noe sånt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.