Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LEDs og Lego - lyssettingsprototyping i miniatyr


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har siste året samlet noe ymse LED-scenebelysning. Men hvordan lyssetter man en scene for band? Det er masse informasjon om lyssetting på nettet, og nesten alle har et budsjett som setter min hobbybelysning helr ut.

Derfor kjøpte jeg et lite LED-kit (5mm assortement med noen motstander) og fant fram barnas Lego, loddebolt, ledninger og teip, samt et 9V batteri.

Det er både morsomt og spennende å eksperimentere slik. Dessverre fanger ikke mobilkameraet fargene, men omtrent slik ser modellen ut med omtrent halvparten av LEDene:

2014512_IMG_20140512_065959.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det en fyr bak til høyre også, eller spiller øynene mine meg et puss?

Neida, intet puss. Det er en grønnhodet, basspillende fyr der. Mikrofonstativet hans er imidlertid litt for høyt.

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo gode muligheter for noen som liker å holde på med stop- motion animasjon og slikt. Morsomt tenkt ut!

Jeg har nok tenkt tanken, men her er det lysene som er i fokus. Mulig jeg lager en liten animasjon for å vise skiftende lys, og det blir jo en form for stop motion, det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.