Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe Squier i USA?


Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg skal til USA til sommeren, og vurderer å kjøpe en Squier Telecaster. http://www.georgesmusic.com/products/Squier-Affinity-Telecaster-Sunburst-Rosewood-Neck-105488.html

Den ligger ute til 179 dollar (ca. 1074,- NOK).

Saken er at jeg kunne tenke meg en Telecaster som det ikke er så fryktelig nøye med, og som kan brukes i litt røffere sammenhenger, fest f.eks. ;-)

Har selv en Fender American Standard Strat, så har en "ordentlig" gitar også.

Noen som har noen plusser og minuser de vil dele med meg? Den må da være verdt 1100,-?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Affinity-serien til Squier er sørgelig. Per dags dato er det vel den billigste av Squier-gitarene også, om 'Bullet'-serien ikke eksisterer lenger (dagens, ikke de obskure, men ofte gode Squier Bullet fra 80-tallet). Kjøp heller en fra standard-serien, men helst en Classic Vibe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt både Classic Vibe og Affinity. Classic Vibe er MYE bedre enn Affinity. Affinity føltes billig, hals virket "feil", merkelig profil, og i motsetning til Vibe som har en hals som virker nesten eksklusiv selv om det ikke kan være dyreste materiale og finish i denne prisklasse, bånd var dårlig filt på Affinity osv (gjelder de eksemplarene jeg prøvde). La spesielt merke til forskjellen på oversadel/nut så det er godt mulig at du kan betale en luthier en 1000-lapp for å sette inn og tilpasse en ny og bedre oversadel i en Affinity, men tror nok det er enda mer som skal til dessverre :-(

Kjøp Vibe.

Endret av blaamann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde giddet å handle gitar der om du ikke skal bo der. Lite å spare, og hadde prøvd skaffet meg en Classic vibe brukt i norge. Mange hakk vassere enn affinity, selv om de affinnytiene jeg har prøvd har vært kurant begynnergitarer.

Ser ut til at det muligens blir en Classic Vibe. Den koster 379 dollar (2274,- Nok. med en kurs på ca. 6 kr), og ca. 3300,- i Norge. Sparer ca. 1000,-. Hjelper på det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker for svar.

Etter litt tid i tenkeboksen, er jeg nå bitte litt over på en Fender Telecaster Standard (MIM). De får du for 499 dollar i USA. Hvordan er de i forhold til Classic Vibe? Må innrømme at det er litt bedre at det står Fender på gitaren, enn Squier, selv om det ikke alltid behøver å bety så mye for spillbarhet o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen toll på musikkinstrumenter, og ikke mva heller dersom du har med deg for mindre enn 6000 kr. Trådstarter reiser til USA og tar den med seg hjem...

Korrekt! ;-) Drar til USA, og har 3 uker på meg til eventuelt å finne noe i en butikk, eller bestille på nett og få det levert til en adresse der borte eller noe. Blir i området rundt Orlando/Miami.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.