Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny nylonstrenger: Hva anbefales


E5150

Anbefalte innlegg

Merker jeg begynner å bli litt sugen på en ny klassisk gitar med nylonstrenger. Min gamle Ibanez fra 1973 låter flott, men er preget av tidens tann. Er veldig glad i lyden av nylonstrenger så det hadde vært kjekt å få en ny i hus.

Det er imidlertid mye å velge mellom og jeg aner rett og slett ikke hva som er bra. Trenger ikke noe fancy greier, bare en helt vanlig gitar uten noe pickup eller tilsvarende. Liker tanken på cut-away, men det er ikke en nødvendighet.

Er det noen som har noen tips til gode gitarer? Jeg spiller desidert mest elektrisk eller med stålstrenger så det er ikke snakk om å kjøpe noe dyr gitar. Tenker maks 3000 og er åpen for bruktkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke merket man trekker frem alltid, men Morgan har faktisk en god del helt kurante nylonstrengere, med cutaway og streit piezopickup med preamp. Jeg spilte aktivt klassisk gitar fra jeg var 9 til 20, så det er en viss legitimitet i tipset. ;) Erfaringsmessig er det litt med nylonstrengere som med stålstrengere - det er mye møkk i prisklassen 1000 - 2000, mens når man begynner å nærme seg tre lapper kan man få tak saker som absolutt låter tilfredsstillende - selvfølgelig tatt prisen i betraktning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm! Er superskeptisk til Morgan, men ut i fra dine erfaringer er det tydeligvis noe som må sjekkes ut.

Yamaha har jo alltid vært kjent for sine nylonstrengere. Holder de fremdeles mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Alhambra selv, synes det er en ålreit gitar for pengene. Ga vel 2k for min brukt, mener det er en 3c elns.

EDIT: Hvis du er interessert kan jeg vurdere å la den gå, da jeg også hovedsaklig spiller elektrisk.

Endret av Eivind August
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Alhambra selv, synes det er en ålreit gitar for pengene. Ga vel 2k for min brukt, mener det er en 3c elns.

EDIT: Hvis du er interessert kan jeg vurdere å la den gå, da jeg også hovedsaklig spiller elektrisk.

Takk for tilbud. Jeg flytter hjem til Bergen i sommer så jeg kommer til å vente med å kjøpe gitar til flytting er overstått. Foreløpig er det mest sondering, men jeg skal ha gitaren din i bakhodet!

Takamine hadde jeg "glemt". De lager jo stort sett utmerkede gitarer. Må teste noen av disse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.