Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss GT8 eller Pod XT?


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er noe problem å bestille en av disse i statene, for så å kjøpe en norsk strømkabel (laget for produktet)? De går vel på 9v med en omformer imellom likevel mener jeg...

Man bare kjøper en ny omformer her i Norge til produktet. De fleste instrumentforetninger fikser dette. Koster ca 300+- vil jeg tro.

Boss eller POD: POD

Ellers hadde jeg sjekket ut Vox Tonelab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

POD XT live!!!  

Får myyye bedre lyd ut av den. Hør på lydklippene å bedøm selv. Skal finnes av både xp og gt8 på nett en plass.  

Gt-8 har mange artige og nye funksjoner som to amper som er dynamikk styrt, greit nok, cred for det samt noen andre bling bling effekter

MEN, den låter spisst og nasalt! Feeder som en tulling på høyt volum. Den når rett og slett ikke opp til podn

Hva har du slags erfaring med gt-8 slik at du kan si dettte?

Problemet ditt med at den er spiss og nasal er rett og slett fordi du er for dårlig til å skru. Jeg kan ikke se det løsningen på noe annet sett.

Mente ikke å fornærme GT8n på noen måte men han spurte etter meninger om hva han burde kjøpe å fikk det.

Min erfaring er fra testing av følgende brett fra boss GT3 GT6 og GT8

Samt hørt på lydklipp fra de to siste.

Så etter min mening så er lydene denne kan produsere litt for spisse å nasale for min smak. Nå snakker jeg da om å bruke denne i ett pa anlegg med litt volum på, ikke rett inn i pcn eller i hodetelefoner.

Jeg er forresten heller ikke dårlig til å skru lyd, har drevet med musikk ganske lenge så jeg føler at jeg har mitt på det tørre når jeg utaler meg om ting som har med gitarlyd å gjøre.

Å ta gitar rett inn i PA funker som regel utrolig dårlig, og gir i 9 av 10 tilfeller rævlyd. Men hvis du mener amp ---> PA så blir det jo en annen ting, men det skal sjelden forandre lyden som kommer ut fra ampen.

Greia med GT-6 og -8 er at du faktisk ikke bare kan "teste" den og si at den suger, da du faktisk først må lære deg hvordan du kan stille bra lyd på den. Visste du forresten at Opeth bruker GT-6 rett i amp?

Mulig det høres greit ut ved bruk av en kvalitets amp og 4 kabel metoden som har fått en del ros. Men jeg forstod det slik at han ikke hadde noe amp å kjøre gjennom. Men at han skulle bruke et sluttrinn eller direkte i bordet. Og jeg syns personlig at GT8rn ikke duger til det.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at jeg må lære meg å stille god lyd på den? Jeg vet jo hva alle de forskjellige parameterne gjør og hvordan de påvirker lyden i forhold til hverandre...

Ang opeth så har jeg ærlig talt lite peiling på ustyret demmes. Er ikke så lenge siden jeg kjøpte min første plate med dem (damnation), så har ikke satt meg så mye inn i bandet annet en at de er svenske og veldig dyktige. Men ærlig talt så er jeg ikke kjempe fan av gitarlyden på den platen. Tenker spesielt på soloene. Clean lyden er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du må lære deg er å sette output select på stack return.

(sprøtt, og totalt uforståelig, men nødvendig)

Og hvis du mener at lydene blir spisse og nasale er det du som ikke helt har stilt inn riktige preamper i forhold til hva du bruker av f.eks OD/DS.

En som funker kule er OD: Tube Screamer og PRE: MS1960.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger fremtidig kjøp av gitareffekter her, og lurer på hva jeg bør kjøpe. Har lyst på både Pod og Boss GT8, men har beklagelig nok bare råd til den ene etter konfirmasjonen.

Det kjekke med Pod XT Live er jo det med at du kan plugge den inn i f.eks en bærbar datamaskin og velge effekter derfra. Kan man det med Boss GT8?

Kom gjerne med tips og lignende.

Vurderer også å bestille den herfra - tipper jeg sparer litt på det. (am i right?)

Jeg er bra sikker du kan putte en GT-8 i en data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Var i syden i sommer. og da så jeg to stk som spilte på en Line 6 gjennom Pa. han ene fikk litt sånn rar lyd, vansklig å forklare, men ivertifall veldig unaturlig lyd da. men han andre fikk ganske feit lyd.

Dét er faktisk grunnen til at jeg trenger et stack (rør) - eventuelt en god combo. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.