Gå til innhold
Captain Koala

Boss GT8 eller Pod XT?

Anbefalte innlegg

Planlegger fremtidig kjøp av gitareffekter her, og lurer på hva jeg bør kjøpe. Har lyst på både Pod og Boss GT8, men har beklagelig nok bare råd til den ene etter konfirmasjonen.

Det kjekke med Pod XT Live er jo det med at du kan plugge den inn i f.eks en bærbar datamaskin og velge effekter derfra. Kan man det med Boss GT8?

Kom gjerne med tips og lignende.

Vurderer også å bestille den herfra - tipper jeg sparer litt på det. (am i right?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil gått for Boss GT-8. Synes udiskuterbart at den er det du får mest igjen for i multieffekter. Er du flink å skru kan du få den til å låte kjempemessig. Men det tar tid å lære seg, men det er verdt det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

POD XT live!!!

Får myyye bedre lyd ut av den. Hør på lydklippene å bedøm selv. Skal finnes av både xp og gt8 på nett en plass.

Gt-8 har mange artige og nye funksjoner som to amper som er dynamikk styrt, greit nok, cred for det samt noen andre bling bling effekter

MEN, den låter spisst og nasalt! Feeder som en tulling på høyt volum. Den når rett og slett ikke opp til podn. Men det kommer selvfølgelig helt ann på hvilken lyd du er ute etter.

Eneste som nytter er å teste selv.

P.S

Hva med Tonelab SE?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er noe problem å bestille en av disse i statene, for så å kjøpe en norsk strømkabel (laget for produktet)? De går vel på 9v med en omformer imellom likevel mener jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke. Men vil gjerne også vite om det er problemer med strøm.

Tenkte ikke på at det kunne bli et problem :mrgreen:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
POD XT live!!!  

Får myyye bedre lyd ut av den. Hør på lydklippene å bedøm selv. Skal finnes av både xp og gt8 på nett en plass.  

Gt-8 har mange artige og nye funksjoner som to amper som er dynamikk styrt, greit nok, cred for det samt noen andre bling bling effekter

MEN, den låter spisst og nasalt! Feeder som en tulling på høyt volum. Den når rett og slett ikke opp til podn

Hva har du slags erfaring med gt-8 slik at du kan si dettte?

Problemet ditt med at den er spiss og nasal er rett og slett fordi du er for dårlig til å skru. Jeg kan ikke se det løsningen på noe annet sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg lyst på en pod på grunn av at du kan installere flere lyder og plugge den inn i en pc, men gt8 virker veldig kul. De har begge sine bra og sine dårlige sider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge folkene på Guitar Centre så syntes de fleste proffe folkene som handler der at Line 6 slår Boss når det kommer til høykvalitets multieffektpedaler, jeg må si meg enig etter å ha prøvd begge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er godt fornøyd me podn min ivertfall.... Kjøpte den egentli bare for å ha hjemme og for å spille inn!! Er godt fornlyd...

Men har problemer med å få lastet ned drivere til usb... Har lastet ned den monkey greiern, og driverene og legger dem inn men det står at jeg ikke har drivere..

Lykke til med valget :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
POD XT live!!!  

MEN, den låter spisst og nasalt! Feeder som en tulling på høyt volum. Den når rett og slett ikke opp til podn

Problemet ditt med at den er spiss og nasal er rett og slett fordi du er for dårlig til å skru. Jeg kan ikke se det løsningen på noe annet sett.

Mente ikke å fornærme GT8n på noen måte men han spurte etter meninger om hva han burde kjøpe å fikk det.

Min erfaring er fra testing av følgende brett fra boss GT3 GT6 og GT8

Samt hørt på lydklipp fra de to siste.

Så etter min mening så er lydene denne kan produsere litt for spisse å nasale for min smak. Nå snakker jeg da om å bruke denne i ett pa anlegg med litt volum på, ikke rett inn i pcn eller i hodetelefoner.

Jeg er forresten heller ikke dårlig til å skru lyd, har drevet med musikk ganske lenge så jeg føler at jeg har mitt på det tørre når jeg utaler meg om ting som har med gitarlyd å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
POD XT live!!!  

Mente ikke å fornærme GT8n på noen måte men han spurte etter meninger om hva han burde kjøpe å fikk det.

Min erfaring er fra testing av følgende brett fra boss GT3 GT6 og GT8

Samt hørt på lydklipp fra de to siste.

Så etter min mening så er lydene denne kan produsere litt for spisse å nasale for min smak. Nå snakker jeg da om å bruke denne i ett pa anlegg med litt volum på, ikke rett inn i pcn eller i hodetelefoner.

Jeg er forresten heller ikke dårlig til å skru lyd, har drevet med musikk ganske lenge så jeg føler at jeg har mitt på det tørre når jeg utaler meg om ting som har med gitarlyd å gjøre.

Å ta gitar rett inn i PA funker som regel utrolig dårlig, og gir i 9 av 10 tilfeller rævlyd. Men hvis du mener amp ---> PA så blir det jo en annen ting, men det skal sjelden forandre lyden som kommer ut fra ampen.

Greia med GT-6 og -8 er at du faktisk ikke bare kan "teste" den og si at den suger, da du faktisk først må lære deg hvordan du kan stille bra lyd på den. Visste du forresten at Opeth bruker GT-6 rett i amp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv foretrekker jeg enkeltpedaler framfor multieffektbokser.

Men i dette tilfellet går jeg for Boss'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. Tror fremdeles jeg holder en knapp på pod på grunn av alle mulighetene med nye lyder og alt det der. Men Boss'ern virker egentlig litt mer profesjonell :mrgreen:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.