Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Ibanez RG760FM


tonyshred

Anbefalte innlegg

Kom over denne på ebay for litt siden og la inn et bud....... og fikk den.

En spesiell og sjelden variant av Rg modellene fra 2002, denne har ikke tynn hals slik som er vanlig, men lik JPM halsen som var på John Petrucci's Ibanez modell, 42 mm nut, og radius på 430mm (17") altså ganske flat og du kan bende deg igjennom fem halvtoner med lav action uten at strengen kommer borti båndet.

Koden FM står for Flame maple, men er nok lureri, det er ikke 5mm flammelønn slik som en RG3120 har, men det ser pent ut. Jeg satt forøvrig inn en Seymour Duncan liberator som gjør pickupsjifte til en lek uten å måtte lodde så jeg kan eksperimentere litt med single coils fremover.

De orginale QM pickupsene var ikke noe for meg og bromikken er en IBZUSAF2 som fremdeles gjør jobben best etter min smak, og er min favoritt.

IMG_1825_zps666fb717.jpg

Akkurat pakket opp.

IMG_1826_zpsd4310b7b.jpg

Demontering til rengjøring og for å mette nysjerrigheten til den nye eieren.

IMG_1827_zpsaf37c76e.jpg

Ikke noe bevis på flammelønn her.

IMG_1830_zps88ab4855.jpg

Ferdig rengjort og overhalt, nystrenget og nye pickups.

Foreløpig Dimarzio Area 61 i hals og Area 67 i midten. Det låter veldig strat av de, så dette er definisjonen på super strat etter min helt objektive mening.

IMG_1831_zps92a05df8.jpg

Kroppen. Lurer på om jeg skal få meg et gjennomsiktig plekterbrett, jeg har en følelse at det blir litt mer eksklusivt preg med det.

Endret av tonyshred
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.