Web Analytics
Jump to content

Kompensasjon for elendig kundeservice


rioi
 Share

Recommended Posts

26 Oktober bestilte jeg en custom Furch OM34-SR fra 4Sound i Trondheim.

Fikk anslått 3 måneders leveringstid siden den måtte spesialbestilles.

I dag har det gått over et halvt år og jeg har fortsatt ikke sett noe til gitaren.

8. April sendte jeg mail direkte til Furch siden verken 4Sound eller importøren Luthman klarte å gi noe info om når gitaren skulle komme. Her er svaret jeg fikk:

Dear Mr. rioi,

Thank you for your e-mail.

The guitar was actually ordered by Luthman at the end of February. However, it is now finished and will be a part of shipment for Luthman this month.

With best regards

Petra Soukalová

Asistentka
František Furch Musical Instruments

Som dere ser har Luthman brukt ca 4 måneder på å sende inn bestillingen til Furch.

Det jeg lurer på er om jeg kan be om kompensasjon fra 4Sound for fuckupen og isåfall hvor mye avslag jeg kan be om.

Gitaren koster i utgangspunktet ca 15000.

Edited by rioi
Link to comment
Share on other sites

Ikke krev noe som helst. De er nok forståelsesfulle for din uheldige situasjon. Forklar hvordan du, som lojal kunde (hvis du har handlet der før), syntes at måten du har blitt behandlet ikke gjenspeiler den kundeservice du tidligere har fått hos 4sound. Du kan så spørre om det er noe de ønsker å gjøre for å gjøre opp for den dårlige servicen. Hvis de foreslår et avslag eller noe annet av interesse, flott. Hvis ikke, så kan du jo si at det er skuffende å høre fra et så stort firma, og ta pengene dine til et annet sted.

Syntes i hvert fall det er lurt å gå forsiktig frem. De er nok sympatiske ovenfor deg hvis du er litt ydmyk mot de, i hvert fall når de selv vet hvor dårlig jobb de har gjort. Lykke til :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4Sound Trondheim er alt anna enn sympatiske folk, dessverre min oppfating - I alle fall ikkje i butikken. Men sånn går det når dei skal drive forretningsimperium og ikkje gitarsjappe..

Altså, jeg prøver på ingen måte å forsvare 4sound. Personlig har jeg en historie angående dårlig kundeservice fra butikken deres i Trondheimsveien her i Oslo, men lar være å fortelle den i fare for å endre trådens kurs.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ingen grunn til å gjøre noe. Bestillingen tok lang tid, hva så? Det har vel ikke stått om liv og død. Kjipt å vente selvsagt, men ikke noe utenom normalen.

Hev kjøpet ved misnøye. At noen skylder en kompensasjon er jo bare tull. Kanskje de er greie å slår av noen kroner om du nevner det, men det er ikke noe de er forpliktet til.

Link to comment
Share on other sites

Luthman har jeg hatt blandede opplevelser med. Kjøpte en Behringer-pedal som tok kvelden etter kort tid. Sendte på service. Så la forhandleren ned og kundene ble overført til nytt firma. Pedalen gikk ut av sortimentet. Enden på visa er at jeg flere ganger har blitt lovt pengene tilbake både fra Luthman og fra den gamle forhandleren før de la ned. Men samme hvor hyggelige og imøtekommende de er på telefon/mail, så har jeg aldri fått pengene eller pedalen tilbake. Ikke mye penger, så jeg har fått en ca 400 kroners erfaring.

Det har vist at å kjøpe fra norsk forhandler kan være falsk trygghet, og har bidratt til at min terskel for å kjøpe fra utlandet ble lavere. Gir de ikke god service i Norge, så kan de skylde på seg selv når man handler fra utlandet i stedet.

Edited by sarge
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Litt på siden, men jeg bestilte en ny Fender American Standard Jazz Bass fra 4sound for 16 dager siden på nett. På bestillingssiden stod det at det var 4-5 dagers leveringstid. Har siden da ikke hørt noe mer, de fikk betalt og så skjedde ingenting.

Jeg har sendt dem mail to ganger for å høre om de har noen antatt leveringstid, men uten å få noe svar. Nå er det kanskje noen som mener jeg heller burde ringe og spørre dem, siden jeg ikke får svar. Ja, kanskje det, men når de nå har oppgitt en mailadresse på kontaktsiden sin forventer jeg jammen meg å få svar der innen rimelig tid. Hvis de ikke gidder å svare på mail, bør de heller ta bort den muligheten.

Uprofft.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Godt tenkt! Ofte fint å bli kvitt en del ting "rimelig" så lenge andre kan gi det et nytt liv  
    • Jeg studerer nå på lyd og musikkproduksjons-linjen i Oslo. Jeg har en del ting å si om linjen, men hovedsakelig er det det at: - Nivået på de andre elevene suger, som er veldig dumt når ALT man får er gruppeoppgaver. (altså ingen en til en undervisning.) Dette har jo selvsagt å gjøre med at det ikke er noen krav for å kunne gå der (Noe jeg syns de burde endret på). Du ender mest sansynelig opp med å gå klasse med mange kriminelle som stjeler utstyr og så stikker av når skolepengene skal betales en måned etter at du starter - anbefaler IKKE å gå der om du gikk musikklinjen, da lærer man ikke noe nytt (unntatt tekniske greier). Det er ille fordi man kan ende opp med å vite mer teori enn lærerne der. Igjen også, ikke verdens beste lærere. Når du først har en god lærer, så trår de til permisjon fordi dems egt. jobb ble viktigere og de ditcher på Noroff i et halvt år. - Det er DYRT! Å ta en bachelor der krever at du ender opp med 400k i lån. Dette er ikke i beregning med de 120k EXTRA  hvert år for å ha et sted å bo og penger til å leve. Jeg tenker nå bare å ta ett, men ender fortsatt opp med 120k i lån, pluss 120k i å ha bodd ett sted. - Lokalene er fine og lyd-utstyret du får leid er ganske nice, så det er nå det. Hvis du er flink til å bruke studiene selv og lærer deg selv mye på tiden, som ikke har undervisning, så kan man få noe ut av det. Men igjen- nå tror jeg egt. ikke Noroff er så veldig imponerende å ha på CV-en sin, grunnet det ugudelige ryktet skolen har. Jeg så mye reklame om at skolen garanterer jobb før ferdig skolegang, men ingen av disse kan gjelde lyd og musikkproduksjon. Det kan bare ikke være. - Man kan utnytte lokalene og ta betalt for å spille inn for enkelt personer. Noroff lærerne bryr seg ikke litt, for de oppfordrer deg faktisk til å ta med andre musikere til å spille inn musikk. Men dette innebærer at du klarer å få kontakter og folk som kan tenke seg dette. Jeg sliter med kontakter, nå som Oslo er en helt ny by for meg. Kjenner jo ingen her. Jeg satser på ordentlig studier neste år, på musikkhøgskolen eller UIO. Begynte bare så jeg hadde noe å gjøre på dette året, ettersom jeg var får sen å bestemme med på høyere studier etter fristen gikk ut.  Konklusjon- Noroff lyd og musikk- er bare sykt dyre lokaler man alltid har tilgang på, og lite til ingen læring- hvis du gikk musikklinjen.
    • Ok. Tusen takk før svare. Legger den ut for 800kr så får den forhåpentligvis et nytt hjem😁
    • Du bør nok ikke ha veldig høye forventninger. Ser det ligger et par ute på danske sider, samt noen nettauksjonssider har solgt. Prisene ligger på godt under 1000 danske.
    • Hei. Er ny her inne så det er mulig jeg legger dette ut i feil forum. Men det jeg lurer på er hva verdien på en gitar jeg har arvet er.  Merket er Santana å model nr er 1570 laget i Japan. Ingen synlige skader så pent brukt. Kan absolutt ingen ting om gitarer sjenerelt så ønsker å selge den til noen som kan ha bruk for denne istedenfor at den skal samle støv legger ved et bilde av den.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.