Gå til innhold
  • Bli medlem
rioi

Kompensasjon for elendig kundeservice

Anbefalte innlegg

26 Oktober bestilte jeg en custom Furch OM34-SR fra 4Sound i Trondheim.

Fikk anslått 3 måneders leveringstid siden den måtte spesialbestilles.

I dag har det gått over et halvt år og jeg har fortsatt ikke sett noe til gitaren.

8. April sendte jeg mail direkte til Furch siden verken 4Sound eller importøren Luthman klarte å gi noe info om når gitaren skulle komme. Her er svaret jeg fikk:

Dear Mr. rioi,

Thank you for your e-mail.

The guitar was actually ordered by Luthman at the end of February. However, it is now finished and will be a part of shipment for Luthman this month.

With best regards

Petra Soukalová

Asistentka
František Furch Musical Instruments

Som dere ser har Luthman brukt ca 4 måneder på å sende inn bestillingen til Furch.

Det jeg lurer på er om jeg kan be om kompensasjon fra 4Sound for fuckupen og isåfall hvor mye avslag jeg kan be om.

Gitaren koster i utgangspunktet ca 15000.

Endret av rioi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bra kundebehandling. Ikke sikker på om du kan KREVE kompensasjon, men du bør kunne heve kjøpet om du vil, når de oversitter frister så mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke krev noe som helst. De er nok forståelsesfulle for din uheldige situasjon. Forklar hvordan du, som lojal kunde (hvis du har handlet der før), syntes at måten du har blitt behandlet ikke gjenspeiler den kundeservice du tidligere har fått hos 4sound. Du kan så spørre om det er noe de ønsker å gjøre for å gjøre opp for den dårlige servicen. Hvis de foreslår et avslag eller noe annet av interesse, flott. Hvis ikke, så kan du jo si at det er skuffende å høre fra et så stort firma, og ta pengene dine til et annet sted.

Syntes i hvert fall det er lurt å gå forsiktig frem. De er nok sympatiske ovenfor deg hvis du er litt ydmyk mot de, i hvert fall når de selv vet hvor dårlig jobb de har gjort. Lykke til :)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4Sound Trondheim er alt anna enn sympatiske folk, dessverre min oppfating - I alle fall ikkje i butikken. Men sånn går det når dei skal drive forretningsimperium og ikkje gitarsjappe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4Sound Trondheim er alt anna enn sympatiske folk, dessverre min oppfating - I alle fall ikkje i butikken. Men sånn går det når dei skal drive forretningsimperium og ikkje gitarsjappe..

Altså, jeg prøver på ingen måte å forsvare 4sound. Personlig har jeg en historie angående dårlig kundeservice fra butikken deres i Trondheimsveien her i Oslo, men lar være å fortelle den i fare for å endre trådens kurs.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ingen grunn til å gjøre noe. Bestillingen tok lang tid, hva så? Det har vel ikke stått om liv og død. Kjipt å vente selvsagt, men ikke noe utenom normalen.

Hev kjøpet ved misnøye. At noen skylder en kompensasjon er jo bare tull. Kanskje de er greie å slår av noen kroner om du nevner det, men det er ikke noe de er forpliktet til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hadde nok irritert vette av meg og. Foreslår at du gjør som proffloff sier og uttrykker din misnøye, for så å basere videre handling på svaret du får!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luthman har jeg hatt blandede opplevelser med. Kjøpte en Behringer-pedal som tok kvelden etter kort tid. Sendte på service. Så la forhandleren ned og kundene ble overført til nytt firma. Pedalen gikk ut av sortimentet. Enden på visa er at jeg flere ganger har blitt lovt pengene tilbake både fra Luthman og fra den gamle forhandleren før de la ned. Men samme hvor hyggelige og imøtekommende de er på telefon/mail, så har jeg aldri fått pengene eller pedalen tilbake. Ikke mye penger, så jeg har fått en ca 400 kroners erfaring.

Det har vist at å kjøpe fra norsk forhandler kan være falsk trygghet, og har bidratt til at min terskel for å kjøpe fra utlandet ble lavere. Gir de ikke god service i Norge, så kan de skylde på seg selv når man handler fra utlandet i stedet.

Endret av sarge
  • Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt på siden, men jeg bestilte en ny Fender American Standard Jazz Bass fra 4sound for 16 dager siden på nett. På bestillingssiden stod det at det var 4-5 dagers leveringstid. Har siden da ikke hørt noe mer, de fikk betalt og så skjedde ingenting.

Jeg har sendt dem mail to ganger for å høre om de har noen antatt leveringstid, men uten å få noe svar. Nå er det kanskje noen som mener jeg heller burde ringe og spørre dem, siden jeg ikke får svar. Ja, kanskje det, men når de nå har oppgitt en mailadresse på kontaktsiden sin forventer jeg jammen meg å få svar der innen rimelig tid. Hvis de ikke gidder å svare på mail, bør de heller ta bort den muligheten.

Uprofft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problem med 4sound. For meg begynte de kun å svare på mail etter at jeg hadde ringt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det varierer veldig fra butikk til butikk. Kommunikasjonen med 4Sound i Moss har jeg aldri hatt noe å utsette på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handler hos 4Sound i Tønsberg og Sandefjord. Utmerket service og informasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.