Gå til innhold
  • Bli medlem
tonyshred

Frese in single coil i H-H gitar.

Anbefalte innlegg

Mitt første frese prosjekt:

Grunnen til at jeg gjør dette er at jeg fant ut at stratquacklyden kommer fra posisjon 2 med singlecoil i midten og humbucker i splitmodus med spolen nærmest halsen, så det har blitt min favoritt splitlyd og jeg trengte en gitar som kunne skifte mikrofoner så lett som mulig. Dette er ikke slik JEM/RG split 5 er satt opp i utganspunktet så det må kobles om.

Valget falt på en Ibanez RG 2620, en gitar som låter bra og har mikkene montert i kroppen og koblingene på baksiden. Her skal Seymour duncans Liberator også innstalleres så mikkskifte blir såre enkelt.

Verktøy måtte skaffes, en håndfres på clas ohlson, og routerbit med kulelager fra stewmac, samt et par maler ble også bestilt. Malene var litt for vide etter min smak så jeg lagde en perfekt mal selv slik at minst mulig treverk ble frest ut.

En sliten RG 320 H-H kropp ble prøvekanin før den virkelige jobben ble satt i gang, bare for å teste og se om eventuelle feil dukker opp.

Til Bildene:

1RG2620_zps7bdbaab7.jpg

Original H-H

2Templateandmarkings_zps62906a04.jpg

Fresemal, klar for fresing.

3Router_zpsb08e5036.jpg

Ferdig frest.

4Result1_zps39c4878a.jpg

Resultat.

7Rg2620HSHfull_zpsc7b5438e.jpg

6RG2620HSHbody_zps993132a6.jpg

Komplett.

8Liberator_zps180d7df9.jpg

Etter å ha pensla det ferdige utfresa hulrommet med svart/grå legend farge ble gitaren klar for uendelig med forskning på quacklyder og mikkskifter fremover.

Undertegnede er veldig fornøy med resultatet.

Endret av tonyshred

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så veldig bra ut!

Jeg gjorde det samme på en MusicMan Axis for en kamerat en gang, men da ble fresingen gjemt under plekterbrettet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.