Gå til innhold
  • Bli medlem
3C5!EdCRAPeI

indie/alternativ rock - Moshi Dayan

Anbefalte innlegg

Har laget noen sanger. Jeg vil kalle det alternativ rock. Har fått hjelp til trommene, ellers har jeg gjort alt selv. Kult om noen er interesserte i å høre!

SoundCloud

Er forresten på jakt etter band, så om noen i Bergensområdet tilfeldigvis er interessert, er det bare å ta kontakt!

Endret av Mr. Grieves
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Vurderer sterkt å bestille deler fra MJT for å bygge meg ein tele! Har vært i kontakt med dem og venter på prisanslag. Har noen bygget gitarer fra dem før? i så fall, hvilke erfaringer har dere? Vurdere å bestille både nakke og kropp derifra. Kroppen blir da en relica seafoam(eller surf, har ikke helt bestemt meg) green tele, også har jeg syykt lyst på roasted flame maple nakke! Noen tanker? Ting man må tenke på? Pickuper og div. får jeg tak i fra andre plasser! gjerne kom med forslag om pickuper også? Skal lese meg mer opp på det...
    • Av Kike Pino Martinez
      Hei alle sammen!
      I am Kike, a Spaniard in his 30s living permanently in Bergen. I am a bass player/singer and would like to join a rock/punk/metal band in Bergen area or form one from scratch. I have been playing for about 20 years in various bands in Spain and UK, ranging from rock or HC-punk to thrash, death and black metal (always at amateur level). My preference at the moment is to play old school metal/punk, or some raw rock and roll in the vein of Motorhead (Rickenbacker till death! ). But I am also open to other options!
      I leave here my last band in Spain, 80s metal/punk, if someone wanna know the kind of stuff I was into.
      https://losputosarkada.bandcamp.com/
      Drop me a line if you are interested! Cheers!
    • Av Instrumentical
      Heisann,
      Jeg er en 27 år gammel kar fra Bergen som søker et seriøst band å joine.
      Hovedinstrumentet mitt er bass gitar men jeg spiller mye annet i tillegg. Bass har jeg spillt av og på i ca 10 år og har alltid hatt en forkjærlighet for flere strenger enn 5...
      Nå spiller jeg for det meste proggete ting og har en Ibanez BTB7 (7-strengs) stemt i drop A. Det er ikke et must å gå så tungt, men jeg liker å ha muligheten.
      Jeg driver mye med tapping men det er ikke noe jeg er nødt til å gjøre i en band sammenheng. Jeg er sterkt imot det å flekse på instrumenter bare fordi muligheten er der så jeg er ikke ute etter å ta over hele lydbildet.

Her skal jeg også være helt ærlig og si at jeg er litt rusten for tiden. Bodde i Japan fram til nå nylig og det ble lite spilling der borte. Men i disse dager har jeg ingen ting annet på agendaen enn en deltidsjobb i butikk så jeg ser meget seriøst på det å bli med i et band igjen. Jeg er klar til å jobbe meg opp til å spille konserter og satse alt!

Ellers kan jeg si at jeg er ganske grei å ha med å gjøre ^^
      Alltid positiv og er ingen fan av krangling. Så lenge vi har noe tøft materiale å jobbe med og vi spiller tight så må da alle være fornøyd!
      Punktlig og presis er jeg og, huehue

Som sagt liker jeg prog, men jeg føler meg ikke bundet til noen sjanger. Har jo flere strenger tilgjengelig så det hadde vært gøy å kunne brukt det til noe som passer låtene.
      Men jeg er definitivt ikke en danseband bassist som bare står der og spiller ompa ompa...

Sammen med tidligere band så har vi spillt mye Dream Theater og Rush (både øving og live) så jeg vil si jeg har et kompetent nivå på bassingen.

Mine hovedinspirasjoner er band som Dream Theater, Rush, Redemption, Opeth, Scale the Summit, Tetrafusion, Haken etc (også en del japansk musikk og film/spill musikk)

Legger ved noen snasne bilder av meg selv, enjoy

Håper virkelig noen trenger en spretten bassist til noen prosjekter her i Bergen!

• Av AlphaBeta
      Hei alle sammen

For en tid tilbake så laget jeg en VST prototype for å gjøre om gitaren til en square wave synth. Den veldig enkle varianten (som alle jeg har funnet bruker) er å sjekke "zero crossing", altså når sinusen krysser nullpunktet og bytter fra positiv til negativ. På disse punktene så slammer den signalet videre til laveste eller høyeste spenning.
      Slik som dette:

Det jeg ikke likte var at all dynamikk blir borte, og støy blir like høyt som signal med en naiv implementasjon. Så, jeg laget en VST som fulgte 'envelope'/volum til signalet og brukte denne verdien for utverdi på square wave. Jeg synes det låt kult! Så da startet prosjektet.

Først ble det en del simulering i LTSpice. Til slutt fant jeg frem til noe som så lovende ut:

Deretter var det bare å sette i gang med skjema- og kretskortdesign. Til slutt var feil borte og jeg var klar til å bestille!

På bildet så ser man en blå 'rat nest' som indikerer at en pin ikke er koblet. Dette fant jeg ut etterpå fordi jeg brukte en annen EDA som ikke syncet mellom skjema og kretskort automatisk (som jeg var vant til) sååå.. Sånn kan det gå!
      Fordi det er gøy, la jeg inn 3d modeller av komponentene og det så slik ut:

Søt liten sak, sant?

Neste oppdatering blir etter jeg har bokset den opp og har noen lydklipp å vise frem. Den er testet, og etter noen bodge wires (de grå kablene som skamfult viser feilene jeg hadde gjort) så fungerer den!

• Av Ibz
      Hei! Jeg har vært inaktiv her siden 2006, så tenkte det var på tide komme tilbake. Jeg har startet et lite gitarverksted i Bergen og tilbyr det meste av reparasjoner til en hyggelig pris. Foreløpig har jeg ikke tilgang på et skikkelig verksted med maskiner, men håper å etterhvert kunne produsere litt selv og kunne påta meg større reparasjonsprosjekter som krever dette. Solheim Gitarservice: https://www.facebook.com/solheimgitarservice/
      Spiller bass og gitar i diverse prosjekter og gir også privatundervisning. Spiller for tiden bass i et rimelig jovialt funk-pop prosjekt kalt Spar 5.
      Er det forresten mulig å bytte visningsnavn? Ellers håper jeg å få mange gode tips her framover. Snakkes!
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.