Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD Marshall og Mesa


askret

Anbefalte innlegg

Fikk dratt hjem masse gammelt skrot i dag....

Et par pedaler først: Boss FDR-1 Fender Deluxe Reverb Amp, har ikke fått prøvd denne enda

Vox Vibravox, tremolo/vibe med rør, veldig flott lyd i den, med masse muligheter for variert effekt.

Men så kommer moroa!

Marshall%20og%20290-800.jpg

Et litt dårlig bilde dessverre, men det dreier seg om et godt gammelt Marshall 1936 JCM 900 Lead 2x12 kabinett, en 30th anniversary Marshall modell 6100, 3-kanalers 100 watt godsak, og til slutt en Mesa Stereo Simul-Class 2:Ninety

6100 har jeg bare såvidt hatt på, det ser ut som at det er ett dødt rør i den, det er iallfall 3 power-rør som lyser godt og ett som er helt svart.. Men så langt hørtes den veldig bra ut! Til og med bra clean-kanal, iallfall på det lave volumet jeg har hatt den på..

Men Mesa powerampen er jo bare helt konge! Vanvittig lyd og fyldig og trøkk i haugevis. Min Boss GT-100 ble plutselig til et monster av en pre-amp, har aldri hørt så bra lyd ut fra den før!.

Og alt dette førte bare til at jeg nå har en gitar mindre på veggen, ingen penger involvert her!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et dødt EL34 rør ja... Styrehylsa i bunnen var knekt av og det så ut som at glasset var knekt av også. Røret var helt kaldt også. Denne ampen har to dioder som skal varsle ved feil på et rørpar, men ingenting lyste der. Jeg tok en sjanse og puttet i et Elektro Harmonix EL34 rør jeg hadde liggende, og da lyste det som det skulle og tydelig mer volum! Røra som stod i var stemplet Marshall EL34, har en mistanke om at det er de originale 20 år gamle røra som står i enda. Tror nok jeg må få bestillt et sett med nye, og overlate den til en som kan sjekke og justere bias.

Nevnte jeg at ampen var blå? Ganske stilig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok den du tenker på Birk. Tre kanaler med minst to modes på hver, også masse knapper som jeg ikke har funnet ut av enda.. Men det er for halv effekt, og pentode/triode, og endel flere ja... Kan midistyres. Følger med et fotbrett for kanalvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var MusicMan Luke som måtte ofres... Gjør egentlig litt vondt enda....

Og apropos knapper... Det er langt igjen opp til antallet som er på Roadsteren... Så dette bør jeg klare å finne ut av!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 6100 selv .. veldig bra og fleksibel Marshall. Den fikser stort sett alt av ymse vreng kombinasjoner.

Det tar litt tid å bli kjent med alle mulighetene men når du først har funnet dine settinger kommer du til å bli fornøyd !

En av de bedre clean kanalene som finnes på Marshall ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått den i orden med 4 fungerende power-rør, og jeg er enig med dere om cleanyden!

Rett og slett veldig bra! Jeg har ikke fått skrudd opp volumet så høyt at det har blitt vreng på clean, og jeg har hatt den ganske så høyt....

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.