Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Auauau......


Brekkvasselven

Anbefalte innlegg

Jag har inte hört något vettigt från nån av bandmedlemmarna sen Guns la ned (jo förresten, Izzy har nån halvlugn sak som funkar). Guns var en bandperformance just där och då och de klarade att sammanfatta hela grejjen på Appetite, Izzy och Adler var lika viktiga som de andra. Det är inte så ofta folk får till det på det sättet. Axl är en man som det är lätt att tycka illa om, ingen vits att sparka på en man som redan ligger ner (utan att han riktigt vet det sjäv).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har noe nært forhold til OLé Paus, klarer han jo ved lang rutine og talent å formidle noe med de fire tonene han har igjen. Han vet godt hva han har å fare med, og er åpen på det.

Dette her minner meg mer om en sånn audition til tegnefilmen "the three little pigs", og Axl vil gjerne ha rollen til "The one that got stung". Tipper han ikke fikk den.

Den nasale og slitsomme stemmen var jo det som gjorde at han skilte seg ut, ikke at han var dyktig sangteknisk, hadde stort register eller noe annet. Det er det andre som har tatt seg av. Det gjelder å finne sin nisje.

Men nå er det jo slik da, at man må lese mine innlegg om dette bandet på bakgrunn av alder. Mye av grunnen til at du likte bandet som fjortenåring, var jo delvis fordi jeg (og mine jevnaldrende) synes det var pyton, og så kunne du ha ungdomsopprøret ditt, på samme måte som jeg spilte Alice Cooper- platene mine jo høyere jo mer faren min klaget og syntes det var grusomt. Slik sett gjorde GNR alt riktig. :)

Noen stjerner holder seg, tilpasser seg og ser hva de fortsatt har å by på, og det er helt greit. Andre er ikke like reailtetsorienterte, og det må da egentlig være greit det også. Totalt sett er denne videoen stort sett trist, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har inte hört något vettigt från nån av bandmedlemmarna sen Guns la ned (jo förresten, Izzy har nån halvlugn sak som funkar). Guns var en bandperformance just där och då och de klarade att sammanfatta hela grejjen på Appetite, Izzy och Adler var lika viktiga som de andra. Det är inte så ofta folk får till det på det sättet. Axl är en man som det är lätt att tycka illa om, ingen vits att sparka på en man som redan ligger ner (utan att han riktigt vet det sjäv).

Det er vel sikkert smak og behag da, men Slash' Snakepit, Velvet Revolver, Slash' solo prosjekt, både Gilby Clarke og Izzy har gitt ut et godt knippe plater. Og stort sett kommer de bedre ut av det enn hva Axl drive med nå (imo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodå, såklart du har rätt om att det handlar om smak och behag. Men det momentum Guns hade, alltså check Ritz-konserten, Its so easy och Out ta get me, mmm, det är ett band, inte en basist, gitsrist och en trummis :) . Kill for thrills är klart sköna, men sorry, Gilby kommer aldrig att vara en Gunsmedlem i mina ögon så jag tänkte inte ens en gång på honom :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sikkert smak og behag da, men Slash' Snakepit, Velvet Revolver, Slash' solo prosjekt, både Gilby Clarke og Izzy har gitt ut et godt knippe plater. Og stort sett kommer de bedre ut av det enn hva Axl drive med nå (imo)

Stort sett alt med navnet Slash er meget bra. VR litt så som så. Første Gilbyplata er bra. Izzy på det jevne, med de to første so mest spennende. Duff soloskive er mer en kuriositet av tiden, et par gode låter, mye rask.

Hva Axl angår, meget uenig med Castor. Vokalteknisk meget vanskelig å gjøre det Axl gjør. Nå skal det sies at han har(hadde) teknikken og kapasiteten på plass. Når man i tillegg kun får konkurranse av mr. Mercury himself som tidenes frontfigur, så har han skrevet et velfjent kapittel i musikkhistorien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inte lyssna på Castor, han är din pappa (neeeeej, Castor, bara skojja:) ) Bryr mig egentligen väldigt lite om Velver Revolver men när de spelade på Øya så bode vi så att man kunde se de 200 meter från vår takterass. Det var lite roligt, sitter hemma, dricker öl och ser på Slash och Duff liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inte lyssna på Castor, han är din pappa (neeeeej, Castor, bara skojja:) ) Bryr mig egentligen väldigt lite om Velver Revolver men när de spelade på Øya så bode vi så att man kunde se de 200 meter från vår takterass. Det var lite roligt, sitter hemma, dricker öl och ser på Slash och Duff liksom.

Hehe, var på samme konsert. Var morsomt for en GNR fan å se Slash, Duff og Matt samme. I tillegg til Scott Weiland selvsagt, som en gammel STP fan også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er grunnen til at mange band begynner å legge ned låtene når de begynner å dra på årene.

Ikke alltid så lett når det er gitarriff som krever en spesiell toneart. Problem for mange. :)

Sist jeg hørte noen slet, var vel TNT som hadde konsert her på Hamar med "nygammel" vokalist. Respektabelt utført, men de har et problem, det er sikkert. Når kordamene synger mer enn frontmannen, så blir det liksom litt feil i mine ører. Ikke ment som kritikk, men mer som en observasjon. Jeg storkoste meg, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.