Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Gibson les paul 1958 Custom Shop


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Egentlig ikke:) Det skal visstnok utgjøre en forskjell sånn lydmessig i følge ekspertene, men må innrømme at jeg ikke hører forskjell, men nå hører ikke jeg forskjell på SD pickups eller BK pickups heller :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Strikes! Skulle jeg ha kjøpt en av disse gitarene når du legger de ut for salg ville jeg foretrekke å ha de i original stand! Bryr meg lite om noen gram lettere gitar.....

Det er jo flotte gitarer i utgangspunktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CS Gibson skal vel ha nikkel, krom er på gitarene under CS-avdelingen, om jeg ikke tar helt feil. VOS-utgavene har jo fått en 'VOS treatment', som i for seg ser ganske så bra ut syns jeg. Liker godt hardwaren på min R7 og ser ikke helt poenget med å bytte. Det er uansett ganske mange faktorer som spiller inn, ikke fullt så enkelt som at lettvekts hardware er bedre/best. Den låsbare Faber ABR-1 bridgen (pluss tone-lock-studs til stoptail) funket ikke bra nok på R7en min, så da skiftet jeg tilbake til original hardware. Det kan være at 'akkurat det treverket' i MIN R7 ikke likte Faber-tingene jeg satte på, at kombinasjonen min R7, akkurat de pickupene og Faber-hardwaren ikke funket, osv osv. Mulig det blir å dra det litt vel langt uti korksnifferland, men jeg tror det er noe å hente der. På Edwards LPen min så funket den låsbare Fabern som bare juling, mye bedre enn Gotoh ABR-1 som stod på opprinnelig. Samme med ObG 335en jeg hadde. Den likte godt å få låsbare Faber ABR-1 kontra den originalen (med retainer wire) ABR-1.

Det et nok mindre forskjell mellom hardware enn la oss si samme type PAF-kloner eller samme type pickups, men tror det er litt samme greie at enkelte ting funker som bare juling på enkelte gitarer, men på andre gitarer er det lite å hente. Jeg har et sett med humbuckere fra Kristoffer Eide her på forumet i Grecoen min. Der låter de veldig bra. Bra, men ikke veldig bra, i SGen min.

Angående vektforskjellene, her er forskjellene mellom stock stoptail fra en Standard SG og en lettvekts stoptail fra Faber.

qyzygehe.jpguqezavur.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Frank, kan du legge ut bilde med de nye bitene?

skal prøve:) Jeg er neimen ikke sikker på at jeg kommer til å bruke Faber på R8. Jeg likte den satans godt slik den var men jeg liker veldig godt locking brua til Faber så vi får se hva jeg ender opp med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Japp, er større forskjell på SG Standard og Faber kitet. Huske tailpiecen på en SG Std jeg hadde føltes blytung i forhold til Faber sin:) Men CS sin tailpiece er ikke sååå mye tyngre enn Fabers.

Men jeg har tatt noen bilder her med Faber hardwaren som sitter på nå og sidestilt med original delene.

Får ikke lagt ut bilder her siden: Du har brukt 50.6MB av din totale opplastningskvote på 48.83MB (Maks størrelse på enkeltfiler: 20MB)

Så de ligger her: https://onedrive.live.com/redir?resid=51AAB58675C32865%21878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.