Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Gibson les paul 1958 Custom Shop


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Fet! Frank, hvor kjøpte du den, og hva endte det på? var det ikke på rinkya du kjøpte den, eller tar jeg helt feil?

Rinkya! Det er en livsfarlig plass å henge for mye... Så nettopp en Gibson SG 61 Reissue gå for 72000 yen... GAS GAS GAS!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Hva ble frakten for én gitar? Andre her kjøper jo alltid 2-3 i slengen ;)

For en gitar ble frakta 164 USD. Har kjøpt to gitarer pakket sammen i to kartonger to ganger tidligere og da ble prisen 263 USD (Greco LP Junior og Tokai LS 80 les paul) og 308 USD (Yamaha SA 2000 og Greco LP Junior).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Rinkya... Frank ble enda mer tullerusk når han ble introdusert for det.

Var det dummeste du kunne nevne for meg:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søren ikke verst fraktpris.

Er mulig å gjøre en del jaguarkupp der. Jazzmastere er av en eller annen grunn dyrere.

Og så er det jo jungelen av edwards, tokai, burny osv da. Ikke lett å vite hva som er bra, om en ikke leser seg grundig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søren ikke verst fraktpris.

Er mulig å gjøre en del jaguarkupp der. Jazzmastere er av en eller annen grunn dyrere.

Og så er det jo jungelen av edwards, tokai, burny osv da. Ikke lett å vite hva som er bra, om en ikke leser seg grundig opp.

Man må gjøre research, eller ha griseflaks slik jeg hadde med min Edwards. Om man kan komme i kontakt med de selgerne som har lagt ut dårlige bilder kan man muligens gjøre min varp. De billige men med dårlige bilder blir fort revet bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten aldri kredittkort til annet enn flybilletter .

Er MEGET skeptisk til å gi slik info til noen tilfeldige Japanere (halve landet er styrt av mafia) .

Jeg og en kompis hadde store problemer for noen år siden med japanske "anerkjente" firma , så tiltroen der er liten .

Kjenner og folk som har fått et vanvittig helvete pga kredittkort svindel , så jeg bruker nær alltid Paypal .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Da har jeg fått montert på Faber locking bridge og Faber tailpiece samt Faber studs i aged nikkel.

Var faktisk ikke så stor vektforskjell som jeg trodde det skulle være på hardwaren på R8 vs Fabers.

På type Gibson SG Standard er det derimot stor forskjell.

Sum summarium så veier studs (de tykke), bridge og tailpiece som kom på R8 originalt 116 gram mens samme hardware fra Faber veier 102 gram.

Studsene veier eksakt det samme. 14 gram per stud, 28 gram paret.

Tailpiece fra R8 veier 33 gram mens den fra Faber veier 28 gram.

Bridgen fra R8 veier 55 gram mens den fra Faber veier 46 gram.

There you have it for den som måtte lure:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.