Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sluttrinn?


Anbefalte innlegg

Prøver meg igjen på rackløsning bestående av Eleven Rack, sluttrinn og gitarkabinett (og ikke FRFR monitor, kjekt å kunne bruke andre topper/oppsett også).

Merker at jeg er helt grønn når det gjelder sluttrinn i rackformat. Har et Marshall 8008 som fulgte med Eleven Racket når jeg kjøpte det av Kossoff her på forumet for noen år siden. Marshallen er ikke helt fit for fight (veldig lavt utgangsnivå på den av en eller annen grunn og potmeterne skurrer) så er på utkikk etter noe annet.

Ser det ligger noen Peavey rørsluttrinn ute på finn og musikkweb (50/50 og 60/60). Noen som har en formening om disse? Hvor stor innvirkning har rør i et racksluttrinn når den mates av en rackpreamp med ampsimuleringer? (Kontra en litt mer tradisjonell preamp, type TriAxis og lignende som egentlig ikke forsøker å være noe mer enn akkurat det den er). En tommelfingerregel er vel at sluttrinnet i et oppsett med preamp med ampsimuleringer skal være så nøytral og flat som mulig?

Sånn før noen foreslår det så blir en VHT/Fryette altfor dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte en boss-sak gjennom en peavey classic 60/60 for noen år tilbake.

bossen ble byttet ut med en line 6 pod rack, og jeg følte aldri at peavey'n farget lydspekteret på noen av de i stor grad.

den er knall-enkel å benytte og plugge.

jeg gikk over til en marshall 9200 poweramp som var et forbanna monster (jeg kjørte en modda 2112 gjennom denne),

men i retrospekt så kunne jeg holdt meg til peavey'n og holdt ting enkelt og greit. man har gjerne nok å skru på i effektdelen og jeg syns poweramps bare skal plugges og pumpe lyd ut.

sånn. min snevre erfaring med den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Digitech 2112 liggende også, men med US trafo. Den burde hatt seg en overhaling og da en del av potmeterne reagerer farlig tregt (pluss at jeg har vurdert lenge å få den chippet om til 2120 Artist). Planen (i sin tid) var å bruke den som effektunit, men den er litt vrang å plassere i effektloopen til for eksempel Eleven Rack (mener å huske at Digitechen ikke har noen linjeinngang på baksiden).

Marshall 20/20 er interessant, det samme er alle andre forslag så lenge det ikke blir for dyrt. Tokanals for å kunne kjøre stereo er også et krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men det er akkurat det jeg må sjekke ut, om 20/20 er å foretrekke sammen med preamper som liker et sluttrinn som farger lyden (om den gjør det) eller om den er flat i frekvensresponsen slik preamper som er basert på simulering foretrekker.

20/20 har jo et stort fortrinn ved at den er 1u.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg kjørte rack i mange år tror jeg at jeg har vært gjennom det meste av rørsluttrinn.

De svære og dyre Mesa og VHT sluttrinnene låter veldig bra men man blir lei av å drasse på de.

Har også hatt begge de to Peavey sluttrinnene du nevner, låter helt OK men har ikke den autoriteten og trøkket i bånn som de forannevnte greiene har.

Gå for Matrix som Amund nevner.

Kjøp bra saker med engang, spar heller litt lengre hvis du ikke har råd enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Jeg hadde først en Rocktron Velocity 300 (nyeste versjon) og forskjellen var stor!

Mye mer trøkk og mye bedre lyd fra Matrixen. Og den veier også under halvparten av Rocktronen. Kun 3.7kg.

Som er et vanvittig pluss i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.