Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rør til Marshall Vintage Modern 2266 topp


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Det tror jeg ikke er en selvfølge. Jeg har ikke hørt hvordan en VM låter med originale rør så dette skal jo være en forbedring av kina rørene den kommer med originalt. Nå er jo mange brukere av VM veldig fornøyd med original rørene så jeg tviler vel på at disse JJ rørene kommer til å gjøre jobben dårligere sånn sett.

Folk flest virker være fornøyd med JJ rør: http://www.mylespaul.com/forums/squawk-box/23695-anyone-ever-use-jj-tubes.html

Men dette med rør er jo som med gitarer, noen liker Fender, noen prefererer Gibson, noen liker Gretch, andre liker Hagstrom etc..

Har lenge prøvd å google meg til hvilke rør som er "best" men har funnet ut at det er like mye pros and cons for alle merker så i sum er de like "gode" alle sammen..

NOS Mullard har jeg ikke noe forhold til annet enn at de stod i ampen da jeg kjøpte den. Synes de låter helt ok og er neimen ikke sikker på at jeg kommer til å merke noen forskjell uansett. Uansett så har jeg NOS Mullard rørene i reserve så kan alltid gå tilbake til de dersom jeg faktisk SKULLE høre noen forskjell og finne ut at JJ rørene låt dårligere.

Kan jo også være at de Mullard rørene er slitne og synger på siste verset (antar at Mr. Nærø kan si noe om gjenværende levetid på de?).

Selger av VM toppen nevnte at rørene var relativt nye og at ampen hadde stått til lagring en god stund og dermed lite brukt, men det kunne jo være salgs pjatt for alt jeg vet.

Blir uansett spennende å høre om jeg i det hele tatt merker noen forskjell.

Hvordan låter VM nå?

Jeg eksperimenterer mye med V2 i preampseksjon. I sluttrinnet sitter Tung Sol KT66.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Jeg har ikke byttet rør ennå. Jeg har kjøpt meg en Marshall DSL 50 som jeg håper kommer denne uken. Har bestilt JJ KT77 power tubes og JJ ECC83S's preamp rør som jeg skal sette inn i DSLèn.

Når det gjelder Vintage Modern toppen med NOS Mullards så er jeg grisehappy med crunch lyden i den men ønsket etter en to kanals amp gjør at jeg kanskje selger den DERSOM DSL har tilsvarende god lyd i seg.

Selvsagt er kanskje NOS Mullard rørene hovedgrunnen til godlyden men kan også være jeg beholder rørene og setter de inn i DSLèn og selger ampen uten rør.

Vi får se:)

pre

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.