Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rør til Marshall Vintage Modern 2266 topp


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Heisann!

Vurderer å ta ut alle NOS Mullard rør i denne og bytte ut med noe nytt.

Forslag til noe bra både for power tubes og preamp?

Tenk soundet til The Darkness når du anbefaler, thats what I like:)

De spiller vel på crankede Marshall 100w super leads btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Takker men tenkte beholde de evt selge de om de har en del fartstid igjen som de burde ha da de ikke skal være mye brukt i følge forrige eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Tror jeg går for standard retube kitet til Eurotubes,

"If you just want more warmth, definition and a sweeter all around tone then this kit will do it. It uses a matched pair of the JJ KT66's, one balanced ECC83S for the phase inverter in V4 and three standard ECC83S's to replace the 12AX7's. If your amp is a combo or you want to use tube retainers remember to order a pair!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Det tror jeg ikke er en selvfølge. Jeg har ikke hørt hvordan en VM låter med originale rør så dette skal jo være en forbedring av kina rørene den kommer med originalt. Nå er jo mange brukere av VM veldig fornøyd med original rørene så jeg tviler vel på at disse JJ rørene kommer til å gjøre jobben dårligere sånn sett.

Folk flest virker være fornøyd med JJ rør: http://www.mylespaul.com/forums/squawk-box/23695-anyone-ever-use-jj-tubes.html

Men dette med rør er jo som med gitarer, noen liker Fender, noen prefererer Gibson, noen liker Gretch, andre liker Hagstrom etc..
Har lenge prøvd å google meg til hvilke rør som er "best" men har funnet ut at det er like mye pros and cons for alle merker så i sum er de like "gode" alle sammen..

NOS Mullard har jeg ikke noe forhold til annet enn at de stod i ampen da jeg kjøpte den. Synes de låter helt ok og er neimen ikke sikker på at jeg kommer til å merke noen forskjell uansett. Uansett så har jeg NOS Mullard rørene i reserve så kan alltid gå tilbake til de dersom jeg faktisk SKULLE høre noen forskjell og finne ut at JJ rørene låt dårligere.

Kan jo også være at de Mullard rørene er slitne og synger på siste verset (antar at Mr. Nærø kan si noe om gjenværende levetid på de?).

Selger av VM toppen nevnte at rørene var relativt nye og at ampen hadde stått til lagring en god stund og dermed lite brukt, men det kunne jo være salgs pjatt for alt jeg vet.

Blir uansett spennende å høre om jeg i det hele tatt merker noen forskjell.

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med GPM. Det der må vel være en av de mest spektakulære nedgraderingen jeg har sett... JJ preamprør er omtrent det kjipeste du kan sette i en forsterker etter mine ører. Som du sier, du har fremdeles Mullard-rørene, men jeg sliter litt med å skjønne hvorfor du ville bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Har kjøpt meg en DSL 50 som har JJ Tesla rør. Blir spennende å se hvordan den låter.

JJ KT66 rørene etc blir backup rør.

Mange er tydelegvis super happy med JJ rør.

Ja NOS Mullard er vel kanskje kremen men tror jeg hadde blitt happpy med JJ også.

Men ja NOS M låter knakende fett men blir veldig dyrt å ha ett sett med slike rør som backup:)

Kanskje jeg putter NOS røra i DSL når den kommer.

Vi får se.

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.