Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Instruksjonsvideoer på Youtube


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke noen stor gitarist, langt der i fra.

I dag har jeg syslet med å lære meg introen til "Lyin' eyes" fra 1975, med The Eagles. Mesteparten er jo ganske enkelt, men det er noe flernoters spilling som jeg var usikker på posisjonene på.

Hiver meg på Youtube, siler unna amatørene som vil vise fram hvordan det gjøres, og finner et par videoer med flerkameraopptak og folk som i det minste har en slektning som har hørt ordene "pedagogikk" og "metodikk".

Hva er det jeg finner? Jo, ustemte gitarer, strikkmotortiming og folk som rett og slett skødder grovt mens de lager en opplæringsvideo!

Greit nok at det er gratis, men hvis jeg skulle lage meg en video der jeg vil få folk til å kjøpe de andre instruksjonsvideoene mine, så ville jeg da forsøkt å vise meg fra min beste side?

Kjenner du til andre enn Justinguitar som holder et brukbart nivå?

Synspunkter til innlegget er også velkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig. Det jeg synes det går igjen mest av er videoer hvor det tydeligvis ikke er lagt en plan før man starter. Det forklares dårlig, det hoppes fram og tilbake og man etablerer ikke hvilket kunnskapsnivå/vanskelighetsgrad man legger seg på.

Nok om det. Eneste andre bra jeg har funnet er Dario Cortese. Justin er såklart i sin egen liga.

TK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.