Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe FX-II vs Kemper Profiler?


Anbefalte innlegg

Det är det jag också menar, folket på Fractalforumet sa det samma när firmware 5.03 till Axe 1 kom, som de sa när 14.01 till Axe 2 kom. Thanks Cliff, you´re amazing, this is better than the real deal, bla, bla. Det är en box, en bra box, den första som jag någonsin har haft som jag har fått till att låta bra inspelad utan endless tweaking. Men jag är bara ute efter en bra, litt pimpad crunch, inga effekter. Att man ska behöva betala så mycket för så lite, men, men, det är så det är. En nedskalad Axe 2, i pedalfom utan effekter hade vart nåt. Kombinera det med en fyrdubbel Electro harmonix 44, en Korg Pitchblack och en Line 6 Relay 30, size Hotone. En Axe2 micro 176 Pitch 30, OLALA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av hva Fanboysene mener om Ax'n. Det virker på meg som at fordi noen overivrige eiere av denne boksen skryter så mye så er det en så stor turnoff at da er ikke Axe interessant.

Jeg humrer og ler jeg også når jeg leser innlegg på Axe forumet men det er jo såre enkelt å overse verstingene.

Det er for meg knekkende likegyldig hva folk måtte mene positivt eller negativt om Axe'n ... det er hva min egen opplevelse og oppfatning som til syvende og sist avgjør om dette er noe for meg

.

Jeg har hatt alskens røramper opp gjennom åra og ja jeg eier flere enda og kommer ikke til å selge alle ampene fordi jeg nå har en Axe MEN for meg .. og MANGE annerkjente artiser .. er dette en "gitarforsterker" som fungerer dritbra både i studio og live.

Jeg er skråsikker på at de aller fleste ville bli overbevist hvis de hadde fått prøvd den ut og fått testa den i ro og mak med et åpent sinn ... bare kanskje ikke de fleste her på forumet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av hva Fanboysene mener om Ax'n. Det virker på meg som at fordi noen overivrige eiere av denne boksen skryter så mye så er det en så stor turnoff at da er ikke Axe interessant.

Problemet er å få til en nogenlunde nyansert diskusjon om hva Axe/Kemper er og ikke er. Og jeps som Tuff sier er det vanskelig å ta folk seriøst når de hevder at siste fimware gjør akkurat det samme de hevdet at Axe gjorde i 2007.............. Og for meg er det et problem at den ikke har nok power til å kjøre det jeg vil. Hverken som amp + fx eller bare til fx. Da er hele poenget med "en" box greia borte.

Det er gledelig å se at Axe eierne her på GN fremstår både mer nyanserte og mindre hjernevaska enn den innerste menigheten til Cliff. Jeg har omtrent samme forhold til Axe menigheten som til Scientologikirken.......... ink diverse hatemails når man fremmer upopulære meninger................

Og det er for meg knekkende likegyldig hva MANGE annerkjente artister måtte mene.................. de fleste av dem har først og fremst utfordringer med shipping av utstyr. Jeps den er praktisk i så måte eller hvis du av en eller annen grunn trenger 200 amper. Min erfaring er at det meste går greit med en amp............... hvis du kan spille.......... og hvis du ikke kan spille vil ikke 200 amer hjelpe deg noe særlig.............. Axe er i stor grad bare helvetes masse nice to have's for meg ass. Det betyr ikke at jeg ikke syntes det er kult at folk finner det de vil ha i den. All honnør til alle som finner godlyden sin. Jeg hakk'e no mer respekt for Joe Bonamassa fordi han drasser rundt på en masse Dumble amper og vintage LPs.......... dude'n sliter fortsatt med RF støy like Joe Schmo..................

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode poeng og jeg har stor forståelse for at Axe ikke er for alle.

Jeg trives aller best med en gammal fet Marshall røramp i ryggen men har etterhvert innsett at Axe er bare så utrolig mer praktisk både til hjemmebruk / innspilling og ikke minst til live bruk.

Det er bedre for lydmenn (enklere å skru lyd) - mye mindre scenevolum ved bruk av aktiv monitor(er) (plager da de andre musikerne mindre på scene) - ut i PA låter Axe minst like bra som en oppmikka amp.

Jeg har aldri hørt med selv bedre på scene og har trøkk nok i massevis. Får utrolig nok nesten det samme sparket i magan som en Marshall gjør gjennom monitorene mine (Atomic CLR)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av hva Fanboysene mener om Ax'n. Det virker på meg som at fordi noen overivrige eiere av denne boksen skryter så mye så er det en så stor turnoff at da er ikke Axe interessant.

Det føler det går mer andre veien, den harde Axe-kjernen er så sabla såre om noen kritiserer boksen eller "dem" på en eller annen måte. Jeg har på TGP-forumet påpekt det smått komiske i at den ble påstått å låte identisk med ampene den modellerer for flere år siden, og de samme folka påstår at den låter enda mer identisk for hver eneste månedlige firmware-oppdatering. Og uten å ha brukt absolutt siste firmware så har man ingen rett til å mene noe om lyden i Axe'n (Jeg hadde selv Axe II gjennom ca 10 oppdateringer, og kunne betrakte moroa på nært hold B) ). Det sier seg selv at det er en drøy smule placebo ute og går, men for å antyde noe slikt endte jeg jaggu opp med å bli bannet fra TGP i et par uker :blink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvor i helvete er er moderatorene her, lissom. Se til helvete å få ban'a han banarne dude'n et par uker her og................................... æsj føkk it, ban alle som har posta i denne tråden................ ban ban ban ban..................

Faen ass. hvorfor har ingen gitt meg moderator powers? Da skulle jeg ban'a folk som The Gay Page on a double fister! Tror faen meg jeg starter mitt eget gearforum hvor jeg kan gjøre som jeg vil. Now wait a minute........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ikke banne folk bare fordi de er uenige? Det blir for dumt.

Det er jo klart at når en menighet blir fortalt noe som ikke kan bortforklares, så kan det være litt trist. Som for eksempel når en kar med gullører har dosert om viktigheten av å ikke bruke tonekontroller, fordi det gir fasefeil og ødelegger lyden, samt kvitret om platespillerens fortreffeligheter, så pleier jeg å snakke litt om riaa- trinnet i kjeden som innebærer en relativt saftig eq-tukling i bassen. Det liker de ikke, og det skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ikke banne folk bare fordi de er uenige? Det blir for dumt.

Du tilbringer tydeligvis svært lite tid på HRI eller The Gay Page....................... og skulle du finne på å rote deg innom HRI skal jeg nok få ban'a deg fortere enn du rekker å poste noe jeg er uenig i.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utdype hva du mener med dette?

You want the short version or 15 years of HRI in one post............

Ok kort fortalt, det clipet jeg posta er et relativt enkelt oppsett med 3-4 80 talls rackeffekter. En helt standard chorus lyd. No biggie. Helt til du begynner å se på hvordan du skal få moddelert disse boksenen samtidig og hvordan de er koblet sammen. Som Skoggy sier er en av boksene en Fulltone TERC som er en tri stereo chorus. Jeg har fortsatt ikke hørt en eneste boks som klarer å etterligne den og der er ikke fordi folk ikke har prøvd. Det er en kar på HRI som gjorde det i den største Eventide'n men det låter ikke like fett ass og det krevde all power i den ene prosessoren i Eventide'n bare å kjøre TSC, hmmmmmmmm. Hva sier du lack of power? i 2014? I en boks som har mer power enn en Axe.......... Det som bare skulle være å sette opp en helt grei chorus lyd blir plutsetlig, hmmmmm nesten umulig......... og det er før vi begynner å se på signal routingen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.