Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe FX-II vs Kemper Profiler?


Anbefalte innlegg

Hvis amp-simuleringen er viktig for deg så er det overhodet ingen tvil: Kemper.

Hvorfor?

I mine(og mange andres) ører låter ampsimuleringene i Axe'n bedre.

Smak og oppfattning av ting er subjektive greier, og bra er det ellers hadde alle likt det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hade bägge ett tag, Kempern kändes som en leksak i jämförelse med Axen och det var några firmware sen. Det är bara synd att den ska vara så dyr och att folket på Fractalforumet ska vara så Axeprotective. Nämner man att man har en riktig amp så är första svaret sold all of my old tubeamps and I aint looking back, Cliff is king, typ. Servicen är ju genial då, men ändå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amp simuleringene som ligger default i AxeFx henger ikke på noen måte etter Kemper - men du mente kanskje å lage/legge inn egne amper ?

Han lurte på Axe Standard/Ultra kontra Kemper. Den synes jeg låter som et leketøy i forhold. Axe II låter mye bedre enn forrige generasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lurte på Axe Standard/Ultra kontra Kemper. Den synes jeg låter som et leketøy i forhold. Axe II låter mye bedre enn forrige generasjon :)

Jeg synes Ultra låt bra når jeg hadde den men enig med deg at Axe II er på et helt annet nivå.

Ampene låter mye mer levende og responsive.... slik røramper gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hade bägge ett tag, Kempern kändes som en leksak i jämförelse med Axen och det var några firmware sen. Det är bara synd att den ska vara så dyr och att folket på Fractalforumet ska vara så Axeprotective. Nämner man att man har en riktig amp så är första svaret sold all of my old tubeamps and I aint looking back, Cliff is king, typ. Servicen är ju genial då, men ändå.

Ser den, og føler meg ganske skyldig selv også!

Blir rett og slett revet med da jeg har venta på noe slikt siden SansAmp, Rocktron og senere Line 6 kom med sine saker.

Jeg har alltid spilt på fancy røramper fordi disse løsningene enda ikke føltes som å spille på en god amp (De kunne låte helt greit recorda)

Og jeg solgte jo faktisk røramper for rundt 40K da jeg fant Axe`n.

Blir litt dratt inn i Axe-culten til tider haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på ingen måte riktat åt ditt håll, Debris, bara så att du vet :) . Inget fel med att snacka bra om saker man gillar, men Cliff-är-Gud-feelingen på Fractalforumet blir liksom lite mycket. Även om det att gratis uppdatera, lägga till ampar och förbättra en några år (?) gammal produkt borde applåderas.. Hallelu.. :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt Axe FX, men har prøvd Kemper. Synes denne virker mer en bra nok for meg og mitt bruk, som består av 95% live spilling. veldig lite studio. Av efekter bruker jeg stort sett klang og lit delay.

Jeg bruker i dag en TC.Electronics G-force effektprosessor og liker klangene og delayene på den, og bryr meg ikke om at den er uforandra på 10 år. jeg liker ikke å sitte å skru i timesvis og liker produkter som låter bra rett fra boksen. Jeg synes også det er spennende at jeg kan ta opp fra mine egene amper og kompiser sine amper og lage presets for min favorittlyd fra min favorittamp. gjennom PA tror jeg neppe jeg hører forskjellen.. Men må inrømme jeg er nyskjerrig på Axe FX, og skulle gjerne sjekka den ut. Jeg kjenner til to stykker her i Trondheim som har gått fra 30-50.000 kroners amper til Kemper!

Skulle gjerne testa ut en AXE FX før jeg bestemmer meg for å kjøpe!

Personlige preferanser , smak og behag er jo vanskelig å diskutere. begge produktene er nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt Axe FX, men har prøvd Kemper. Synes denne virker mer en bra nok for meg og mitt bruk, som består av 95% live spilling. veldig lite studio. Av efekter bruker jeg stort sett klang og lit delay.

Jeg bruker i dag en TC.Electronics G-force effektprosessor og liker klangene og delayene på den, og bryr meg ikke om at den er uforandra på 10 år. jeg liker ikke å sitte å skru i timesvis og liker produkter som låter bra rett fra boksen. Jeg synes også det er spennende at jeg kan ta opp fra mine egene amper og kompiser sine amper og lage presets for min favorittlyd fra min favorittamp. gjennom PA tror jeg neppe jeg hører forskjellen.. Men må inrømme jeg er nyskjerrig på Axe FX, og skulle gjerne sjekka den ut. Jeg kjenner til to stykker her i Trondheim som har gått fra 30-50.000 kroners amper til Kemper!

Skulle gjerne testa ut en AXE FX før jeg bestemmer meg for å kjøpe!

Personlige preferanser , smak og behag er jo vanskelig å diskutere. begge produktene er nok bra!

Du vil garantert bli fornøyd med begge. Jeg vil absolutt anbefale å teste ut Axe hvis du har mulighet til det.

Axe er overlegen mht effekter .. og det er ikke bare de klassiske reverb, delay mm .. men også drivepedaler - eq - wah

Nå vet jeg ikke hvor live vennlig Kemper er mht å styre den via fotbrett men der er iallefall Axe helt konge !

Fotbrettet er i overkant dyrt men fleksibiliteten du får der er en drøm når du spiller live.

ALT kan styres ... switch mellom amper - effekter av/på - endring av volum - jeg har aldri hatt bedre kontroll på scenen enn jeg har nå.

Praktisk er det også ... kun en kabel fra Axe til fotbrett - så ingen kabelsøl på scenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er vant til å ha kun midibrett og canalswitch forran meg.. jeg synes det må være enkelt og ryddig live, uten å måtte skru på noe. Har midibrett som passer mulig jeg må ha en annen chip. Veldig lyst til å prøve Axe også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp på FB at Axe II XL visstnok er mye bedre en Axe II mkII.......... Nå låter det visst akkurat som en røramp........ Som noen engang visstnok påstod det gjorde med Axe Ultra også....... men det gjorde visst ikke det allikevel......Oh wait....... Vel anyways denne gangen er det vel sikkert "bra nok" ass.......

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

You'r not gettin it.

Fanboyza har omtrent like my troverdighet som Colin Powell vettu. Hvis Axe Ultra var akkurat som å spille på en røramp for 4 år sida, hva skal man da med Axe II? Neida disiplene dumpa Ultra'n sin fortere enn Universal dumper Idol og The Voice vinnere og heiv seg på de siste og beste som jo "nå" plutselig er akkurat som å spille på en ekte røramp........... igjen............... og igjen og igjen............... snart er det vel mer som å spille på en røramp enn det å spille på en...........

Skulle jo tro at i dag hvor de fleste av oss går rundt med mer PC power i lomma enn fantes på et middels kontor i 1989 så skulle det være en smal sak å etterligne et par gamle fx bokser fra 80 tallet men hverken Axe eller Kemper klarer det her:

http://www.hugeracksinc.com/fulltone_terc_clean.mp3

Så kan du se hvor mange poster du finner med folk som innrømmer det.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I asvporings navn: TSC ftw. Siden det er deg, så tipper jeg på Dyno My Piano. :P

Til dere som har en økseboks: Gluke legger jo ikke akkurat skjul på hva han mener om hele Axe-moroa(eller rettere sagt fanboyzbasen), men hadde noen villet poste et klipp av en ordentlig god Tri Stereo Chorus-effect, gjerne en som har blitt skrudd "skikkelig" og ikke en standardpatch? Hadde vært interessant å høre opp mot klippet Glukis postet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen ting imot Axe eller Kemper men de er jo først og fremst praktiske. Problemet er når folk skal ha det til at de er noe mer eller at de nå for n'te gang plutsetlig er like bra som en røramp. Det blir bare for dumt. De trenger å gå tilbake å se hva de sa 5 år siden. De er iferd med å bli ett ekko av seg sjæl.

It's just a føkkings box. I mitt tilfelle har den ikke nok power til å kjøre en liten gammal 80talls rig engang så for meg er det uaktuelt.

Det er Fulltone TERC #002........... og et par andre gamle bokser som er like viktig og ikke minst hvordan de er koblet sammen og der raser det hele sammen for Axe'n................. it can't do this, så å be om lydclip er pointless........ it can't.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.