Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

WelhavenT [16.04.14] Oppdatert med alle gitarene.


WelhavenT

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...

Da er familiebildet i førstepost oppdatert; to gitarer inn, èn ut.

SG'en med orginal pickup'ene ble byttet i Telecasteren fra Geir Falck, beste byttet ever. V-gitaren fikk P90 pickup'ene jeg hadde i SG'en, og dermed nytt liv. Ellers ble det en sju-strenger av ren nødvendighet, bytta bridge-pup'en og nå låter den flott. Lettspilt og fin.

GUITARS2015_2_zpsjgkwsdy5.jpg

Endret av WelhavenT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 months later...
  • 7 months later...

Ser det har skjedd litt siden forrige posting. Gitarer er solgt, kjøpt, lånt bort, stuet bort og gitt bort. Føler meg ganske tilfreds med denne gjengen, føler jeg har fått dekket mine gitarbehov for en liten stund :P 

Fra venstre til høyre:

Gibson 1956 LP Goldtop RI (2009)

Gibson SG '61 (2004)

Gibson Flying V (1994)

ESP M-I (2009)

ESP Navigator Strat (ca slutten av 80-tallet)

GFalck Tele (2014)

samling.jpg

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fikk henta hjem Blacktop'en også. En kompis har lånt den i et halvår, planen var å selge den til han. Men jeg savnet den, så nå er den tilbake i stativet. God gitar, har eliminert det jeg synes var de svakeste punktene; bridgen og pickup'ene. Bytta ut med henholdsvis hipshot-bro og BK Supermassive P-90. Bytta ut knottene av kosmetiske grunner, og satt på locking tuners. Om det var noe galt med de orginale tunerne vites egentlig ikke, men når man har penger i lomma og tid å slå ihjel... ? 

Greide å smelle den i brostein på vei hjem, så måtte lakke litt med sort neglelakk. Lagde forøvrig hakk i en dørkarm med Goldtoppen her om dagen også, derfor jeg liker best å bruke gitarene mine som allerede er "godt brukt". Men nå når GTen har blitt bruksgitar, må jeg vel regne med litt sånt. 

Ps: iPad-bilder:

image.jpeg

image.jpeg

Endret av WelhavenT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Slashaxl skrev:

Gitarer skal jo brukes. 

Alle dings og nick gjøre gitaren feter spør du meg :)

Helt enig. Men vært litt redd for å bruke GTen, rakk å være på Finn noen minutter også, før min samboer lurte på hvorfor jeg ikke bare brukte den ? Så nå er det ingen vei tilbake! Æ e ganske klæbbat, sjø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.