WelhavenT

WelhavenT [16.04.14] Oppdatert med alle gitarene.

Anbefalte innlegg

Ser det har skjedd litt siden forrige posting. Gitarer er solgt, kjøpt, lånt bort, stuet bort og gitt bort. Føler meg ganske tilfreds med denne gjengen, føler jeg har fått dekket mine gitarbehov for en liten stund :P 

Fra venstre til høyre:

Gibson 1956 LP Goldtop RI (2009)

Gibson SG '61 (2004)

Gibson Flying V (1994)

ESP M-I (2009)

ESP Navigator Strat (ca slutten av 80-tallet)

GFalck Tele (2014)

Skjult innhold - vennligst logg inn

• Liker 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott familie! Må innrømme at gullbrød med såpestykker trykker på veldig mange knapper her i gården. Veldig fin.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk henta hjem Blacktop'en også. En kompis har lånt den i et halvår, planen var å selge den til han. Men jeg savnet den, så nå er den tilbake i stativet. God gitar, har eliminert det jeg synes var de svakeste punktene; bridgen og pickup'ene. Bytta ut med henholdsvis hipshot-bro og BK Supermassive P-90. Bytta ut knottene av kosmetiske grunner, og satt på locking tuners. Om det var noe galt med de orginale tunerne vites egentlig ikke, men når man har penger i lomma og tid å slå ihjel... ? 

Greide å smelle den i brostein på vei hjem, så måtte lakke litt med sort neglelakk. Lagde forøvrig hakk i en dørkarm med Goldtoppen her om dagen også, derfor jeg liker best å bruke gitarene mine som allerede er "godt brukt". Men nå når GTen har blitt bruksgitar, må jeg vel regne med litt sånt. 

Ps: iPad-bilder:

Endret av WelhavenT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutter siden, Slashaxl skrev:

Gitarer skal jo brukes. 

Alle dings og nick gjøre gitaren feter spør du meg :)

Helt enig. Men vært litt redd for å bruke GTen, rakk å være på Finn noen minutter også, før min samboer lurte på hvorfor jeg ikke bare brukte den ? Så nå er det ingen vei tilbake! Æ e ganske klæbbat, sjø. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men det gjelder jo spesielt Les Pauler, jo mer brukt, så bedre ser de ut :)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, WelhavenT skrev:

Helt enig. Men vært litt redd for å bruke GTen, rakk å være på Finn noen minutter også, før min samboer lurte på hvorfor jeg ikke bare brukte den ? Så nå er det ingen vei tilbake! Æ e ganske klæbbat, sjø. 

Klok samboer :lol:

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut med Blacktop'en, inn med Collings 290. Må si jeg begynner å bli fornøyd med samlinga nå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager dobbelposting, men her er hele gjengen samlet. Fornøyd nå. 

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et nytt crappy mobilfoto av gjengen. Goldtop ut, jazzmaster inn. Strat'en har fått ansiktsløft. 

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På magisk vis har SGen, tele'n og Collingsen smeltet sammen til en goldtop 😆 "Guitar collection; the final edition". 

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen samling! Men final edition? Det vil jeg se før jeg tror. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, Audun skrev:

Pen samling! Men final edition? Det vil jeg se før jeg tror. :)

Blir nok en stund til noe nytt nå, ja. Millionoppussing og bryllup står for tur 😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Et øyeblikk siden, WelhavenT skrev:

Blir nok en stund til noe nytt nå, ja. Millionoppussing og bryllup står for tur Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f60e.png&key=0cb5602325f476c7be7f1bdcf7c82d70117aa5659c785f675e342aff2c17c98b" width="20" alt="1f60e.png" />

Kjenner den, men "final"?!? You ain't seen nothing yet! ;) Før du vet ordet av det, har det gått et par år, og da skjer det ting! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Audun skrev:

Kjenner den, men "final"?!? You ain't seen nothing yet! ;) Før du vet ordet av det, har det gått et par år, og da skjer det ting! :)

Hysj, jeg prøver å være voksen her!

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, WelhavenT skrev:

Hysj, jeg prøver å være voksen her!

Trodde min var "final" for ti år og 300 gitarer siden 😂 Innså etterhvert at denne sykdommen neppe har noen ende 😆

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 22.4.2017 den 20.09, Audun skrev:

Har det gått ett par år nå? 

Kjøpte meg visst en Firebird 😆 Satte i et sett med Cream T, noe som virkelig gjorde susen. Herlig gitar, nyforelska rett og slett. Avbildet under med sin hvite søster (som riktig nok har gulna litt).

Har også fått Falck musikk til å sette sammen en Esquire til meg, måtte kvitte meg med jazzmasteren for å få inn litt cash. 

Endret av WelhavenT
  • Liker 3
  • Hehe 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, WelhavenT skrev:

Har det gått ett par år nå? 

Kjøpte meg visst en Firebird Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f606.png&key=f49a01d240c7a1406af7100adbb346034f79daf70e604f88dffd3244eca2462c" width="20" alt="1f606.png" /> Satte i et sett med Cream T, noe som virkelig gjorde susen. Herlig gitar, nyforelska rett og slett. Avbildet under med sin hvite søster (som riktig nok har gulna litt).

Har også fått Falck musikk til å sette sammen en Esquire til meg, måtte kvitte meg med jazzmasteren for å få inn litt cash. 

Bytt ut tunerne med Steinberger så blir du enda mer forelsket. Syns de originale ikke er så gode. Steinberger er smooth!

Men vanvittige priser på dem nå. Og sjeldnere enn hønsetenner!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutter siden, Evil_Caprino skrev:

Bytt ut tunerne med Steinberger så blir du enda mer forelsket. Syns de originale ikke er så gode. Steinberger er smooth!

Men vanvittige priser på dem nå. Og sjeldnere enn hønsetenner!

Har vært inne på tanken. Blåste en haug med spenn på pickups, sliping av bånd og set-up nettopp, så synes den har fått nok oppmerksomhet fra Mr. Tom Peng Pung for en stund fremover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, space skrev:

Den firebirden... Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f60d.png&key=2f6b4b21e5bc2adb4f1a97dffec9c3406949861dfd0539219de6ead2890530c0" width="20" alt="1f60d.png" />

Den har hele pakken. Krakelert lakk også 😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

På tide å oppdatere familiebildet. Har slanket familien betraktelig siden sist, kun players er stayers. Navigator-stratten får mest spilletid og er kanskje favoritten av alle gitarene jeg har eid.

L-r: 

Falck «Beckology» Esquire med Amber blues og roasted maple neck. 

Haar Classic-S med Klein ‘62. 

ESP M-I med EMG-81

ESP Navigator med Amber vintage ‘75

Endret av WelhavenT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive