Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

WelhavenT [16.04.14] Oppdatert med alle gitarene.


WelhavenT

Anbefalte innlegg

Hei :)

Da har jeg omsider fått oppdatert familiebildet i første post også. Iallefall når det kommer til gitarer ;) Tok litt tid å få samlinga akkurat som jeg ville, men nå er jeg 100% fornøyd. I prossessen fant jeg også ut at SG'er og jeg ikke er noe match, og mer overraskende, at jeg digger Telecastere. Okke som, her er min samling (minus kassagitaren jeg har på jobb):

GUITARS2015_2_zpsjgkwsdy5.jpg

GUITARS2015_zpsb00gjbm7.jpg

L-R:

GFalck Junicaster med Van Zandt i bridge og Cream T i neck. Fantastisk gitar på alle måter, og min favoritt akkurat nå.

Fender Blacktop med BK Supermassive P90. Har også byttet ut litt annet snask for gøy.

Gibson Les Paul R8 med Cream T-pickups og RS kit. Låter maksimalt, blir tatt frem kun til søndagskjøring.

Gibson Les Paul Junior med SD Antiquity P90. Perfekt sofagitar.

Gibson Flying V. med BK Mississippi Queens. Har hatt denne i 20 år, og er litt nyforelska i denne igjen etter pickup-bytte.

Ibanez Premium RG927FXQM med SD JB i bridge. Gjør jobben sin denne, positivt overrasket.

ESP M-I med EMG 81. Hovedgitaren i Exeloume. Beste metalgitaren jeg har vært borti.

ESP M-II med Seymour Duncan pickups. Pearl white. Brukes som backup i Exeloume.

Ibanez ut, SG inn:

post-13980-0-51636800-1443957280_thumb.j

post-13980-0-82515700-1443957298_thumb.j

Endret av WelhavenT
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt clean? Har forøvrig solgt PRS Tremonti-pickupene som står i den, må ha "short leg". Ble dessuten vel høy output. Tenker å bestille meg Bare Knuckle Stockholm istedet.

Av annet utstyr jeg spiller på:

Amp:

Fryette Sig:X og Port City 4x12 (på øving og i studio)

Fender G-dec 30w (hjemme. Sjit, men bruker bare clean ut).

Marshall Valvestate stereochorus som backup. Kjøpt i 1992.

Effekter:

Eventide Timefactor

ISP Decimator Pro Rack

Boss DD-7

Voodoo Lab Micro Vibe

Fulltone OCD

TC Electronic Polytune

Boss TU-2

Dunlop 535q Crybaby

Holy Grail Nano Reverb

Nano Big Muff

EBow plus

Ellers bruker jeg også bla BiAS, JamUp Pro og M3000 via iPad. Lager alle mine pre-prods i Garageband (unntatt trommer som gjøre på PC). Men det er en annen historie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har skjedd noen endringer siden familiebildet i første post. Siden da så har jeg byttet ut Goldtop'en med en R8 som jeg putta i et set med Cream T-pickup'er:

r8_zps8cda37bb.jpg

SG'en har fått satt i et sett med Bare Knuckle Mississippi Queen P90, fått tilbake den orginale pickguarden og ellers en skikkelig service.

Fenderen har fått satt i et sett med Bare Knuckle Supermassive P90, og dessuten fått en ny bro, men den ser du på bildet under:

gibson_fender_zps6945fe75.jpg

Her er Fenderen med en Hipshot-bro. Det har blitt en knall gitar og den gitaren, nest etter R8'en, jeg liker best å spille på hjemme.

fenderbro_zps9655df5b.jpg

Ny øvingsamp på arbeidsrommet, så nå er oppsettet slik når jeg sitter og koseklimprer hjemme (og je itte spiller metall):

ibanez_zps8aa623ec.jpg

På øvingslokalet står denne, funker likegodt til thrash, death og punk:

fryette_zps41a1f284.jpg

Til slutt har jeg dette prosjektet. Planen er at den skal få Bigsby og et sett med Cream T, i tillegg til stort sett alt :)

sgsp_zpsbc95a237.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoggy har rett :) Har en Fender G-dec 30 på arbeidsrommet fra før, den låter bæsj og funker stort sett kun til metalløving. Trengte en liten amp med bra clean og vintagepreg, og det har Ibanez'en til gangs. Veldig fornøyd.

R8'en har vel '59 i neck og '61 i bridge. Intet at utsette på de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Er vel på høy tid å oppdatere familiebildet, største forandringen ift i første post er vel at goldtop'en er byttet med en R8. I tillegg har Fender'n fått nye pickup'er og bro, og SG'en har også fått nye pickup'er og plekterbrett.

Familypic_2014_zpsb273efac.jpg

L-R:
Fender Blacktop Tele (Bare Knuckle Supermassive P90)
ESP M-II (SD JB/59)
Gibson LP R8 (Cream T 59/61)
ESP M-I (EMG 81)
Gibson SG Standard (Bare Knuckle Mississippi Queen P90)
Gibson LP Jr. (SD Antiquity P90)
Gibson Flying V (SD Super Distortion + Gibson Burstbucker)
Har også en Cort Earth 100 på jobb og en SG Special som venter på totalrenovering.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.