Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Aktiv scenemonitor


Erkny

Anbefalte innlegg

Vel - akseptabel lyd i den grad det er beskrivende…. Er vel mest med tanke på flerstemt vokal, samt at vi kjører litt "rett i bordet" løsninger… Ser etter en helt grei "bang for the buck" monitor til mindre events.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok lagt litt mer i det.

Laney monitorer tåler som regel ikke all verden heller, har ikke telling på hvor mange herpa Laneykasser jeg har sett.

Ellers så er som regel ikke vokalmonitorer det beste for "rett i bordet" løsninger.

Da lønner det seg å ha noe flatt, FRFR.

Monitorer ment for vokal har som regel mye øvre mellomtone, dette vil som regel ikke låte så bra med andre ting uten Heavy EQ`ing (Som uansett ikke er spes optimalt)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hva jeg lander på, men i og med at jeg skal kjøpe flere, så er pris en issue.. Men for å være litt mer oppklarende; det er snakk om monitor til "egen" bruk. Ikke som erstatning til monitorene i lydriggen vår… Har kanskje formulert meg litt dårlig i førsteposten... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er planen at trommis og bassist skal ha monitor ja - med tanke på flerstemt vokal. Angående størrelse på monitor så har jeg slått fra meg Laney CXP, og snust på noen Behringer B210D i stedet.. Men jeg har på ingen måte lang erfraring med å bygge opp en lydrigg, så at jeg stiller rare spørsmål kan jeg godt se for meg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hatt et par slike Laney før. De er rimelig "hule" i lyden. For akkustisk duo/tro etc vil de nok fungere greit. Men det er ikke punch i de så de låter ikke bra med bass, trommer og mye lyd.

KJør heller på Behringer som du vel har falt over til. Skal dere kjører trommer og alt over de ville jeg nok hoppet over 210 og gått på 212. De koster ikke så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.