Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SoundCloud og lydkomprimering..


Anbefalte innlegg

Har jeg rett i at SoundCloud komprimerer lydfilene jeg laster opp? Trodde at ved å laste opp en 16 bits .WAV-fil la igjen en kopi av den fila jeg lastet opp, men det kan ikke være tilfelle!? Så hvorfor gjør de dette? Er det for at alle låtene i databasen skal ha et jevnere nivå, eller for å spare lagringsplass? Jeg måtte fjerne min siste låt nå fra SC, da dette ble så altfor tydelig. Merket at lydbilde ble mer grøtete i forhold til originalen. Tilbake til mixebordet… mulig jeg må mixe bedre, at det er der det ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om det kan være noe kompresjon eller andre ting som skjer med filene når en spiller dem av. Men, jeg har tidligere testet med å kjøre en CRC-sjekk av en fil før jeg lasta den opp til SC og etter at jeg lasta den ned igjen. Fila var identisk.

Endret av XeNoSmurfen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De streamer deg i MP3 ja,men hvis du laster låta ned,så får du en eksakt kopi av den opprinnelige.

Det står på "help"-sidene til Soundcloud.

" Sometimes our transcoding system can create audio artifacts, as we transcode all tracks to 128 kbps mp3 for streaming playback. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De streamer deg i MP3 ja,men hvis du laster låta ned,så får du en eksakt kopi av den opprinnelige.

Det står på "help"-sidene til Soundcloud.

" Sometimes our transcoding system can create audio artifacts, as we transcode all tracks to 128 kbps mp3 for streaming playback. "

128 kbps mp3 er et rævva dårlig format! Trist at mange i dag KUN hører på dette, i form av Spotify o.l., og tror at sånn skal det låte! Akk ja, verden vil bedras...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.