Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedaler - Poppelyd og tikkelyd


Mortenolb

Anbefalte innlegg

Jeg mente ikke å antyde at du har gjort noe "feil". Jeg kan gjerne innrømme at jeg har tøyset med dette mer enn en gang, på lik linje med mange som har fiklet like mye som meg.

I ditt tilfelle er det god gammeldags kjedelig feilsøking som gjelder. Start opp med noe som virker, og så bytter du komponenter, en og en til du finner det som ikke funker slik det skal. Det er ikke morsomt, men det er det enkleste og greieste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke å antyde at du har gjort noe "feil". Jeg kan gjerne innrømme at jeg har tøyset med dette mer enn en gang, på lik linje med mange som har fiklet like mye som meg.

I ditt tilfelle er det god gammeldags kjedelig feilsøking som gjelder. Start opp med noe som virker, og så bytter du komponenter, en og en til du finner det som ikke funker slik det skal. Det er ikke morsomt, men det er det enkleste og greieste.

Jess, jeg er åpen for å gjøre feil uansett :P Men ja, jeg får gå gjennom det når jeg har fått alt utstyret i hus igjen. Nå er ca. halvparten på øvingsrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil polaritet på signal kan definitivt føre til feedback og ustabilitet fordi strømmer går i "feil retning", sånn som CF har opplevd. Signal blir jo målt fra leder til jord. Her er det en stor sannsynlighet for at det er noe feil med en polaritet, eller jordingen..

Det eneste rette er å feilsøke med en og en pedal/kabel og eliminere feil.. En feil i signalkjeden som forårsaker kortslutning eller noe form for kontakt/forstyrrelse mot jord her og ødelegger hele kretsen.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.