Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

To floyd or not to floyd..


Kossoff

Anbefalte innlegg

For noen jålekopper;). At gitaren er stemt er ti ganger viktigere enn image og små nyanser i lyd. Floyd er det eneste som holder stemning 100%. finstemmere er bra å ha også. Personlig digger jeg oppsett med bare dykk slik som axis har. Også enig i at gotoh er best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhrn min med Gotoh floyd har vært stemt siden jeg bytta strenger 24.januar. Man må kunne skru også for at det skal være 100% presist også. Fex at floyden ligger nøyatig vannrett med knivene mot stolpene og at man strammer fjærene såvidt med skru-jernet om stemmingen faller litt neste dag eller motsatt om stemmingene er flitt høyere neste dag. Så holder den stemmingen lenge. Kjøp Schaller Lo Pro som Mayones bruker, de er lave som fixed bridge og holdt stemmingen. Tungt hilter metall. Locking tuners funker ikke så bra, må ha locking nut om du skal ha noe vib arm.

http://www.schaller-electronic.com/upload/C5e682614X129b5b8ef69XY6da7/1278654166654/IMG_8962_371.jpg

Endret av fireheart82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen jålekopper;). At gitaren er stemt er ti ganger viktigere enn image og små nyanser i lyd. Floyd er det eneste som holder stemning 100%.

Floyd holder stemming 100% sier du?

Ok, 98% da. Rett skal være rett. Min erfaring er at en strat som holder stemningen godt, må stemmes ca hver tredje sang. En gitar med god floyd holder to sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.