Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

To floyd or not to floyd..


Kossoff

Anbefalte innlegg

SOm nokon kanskje har fått med seg, er eg på utkikk etter ein superstrat. Mange av gitarane eg ser på har mellombels ein (i mangel på norske ord) "feature" eg ikkje heilt liker.. Floyd Rose..

Spm. trur de ein kar som er vant med "vintage", flytende (strat) stol, kan verte fortroleg med FR? Det er jo både stort og stygt!

Nokon tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOm nokon kanskje har fått med seg, er eg på utkikk etter ein superstrat. Mange av gitarane eg ser på har mellombels ein (i mangel på norske ord) "feature" eg ikkje heilt liker.. Floyd Rose..

Spm. trur de ein kar som er vant med "vintage", flytende (strat) stol, kan verte fortroleg med FR? Det er jo både stort og stygt!

Nokon tips?

Ja. Ikke enig.

Skulle anbefale side som heter floydupgrades, men de er vel kjøp opp av FR for man blir direktelinket til floyds egne sider.

Vil absolutt anbefale upgrade på sustainblokk. Når jeg bygde egen gitar måtte jeg lage egen sustainblokk, og det har virkelig gunstig effekt på sustain. Sjekk ut floyds egne sider, de er oppgradert nylig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floyd Rose aka. Tone Suck?

Not at all.

Er alle disse rævva lisensierte billigkopiene som har gitt det dårlige ryktet.

En gammel Org FR eller en Gotoh 1996 låter meget bra.

Jeg har hatt både Floyd og vintagetype 6punkt trem på samme gitaren og foretrakk lyden i Floyd'n, og jeg er

langt fra den eneste.

Sustain har jeg heller aldri savnet i noen av gitarene jeg eier med Floyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du glad i å bruke tremsystem er jo Floyd kult, og nesten et instrument i seg selv. Har ikke f.eks Musicman (Axis) floyd som kun kan dives med? Føles annerledes med Floyd, men er veldig kult å spille med. Men du bør være ørlite grann praktisk anlagt.

Axis er i utgangspunktet dive only, men jeg har satt opp de jeg har hatt med litt float, funker fint.

Hvis alternativet er trem som bare går ned vil jeg heller ha hardtail.

Man behøver egentlig ikke være spes praktisk annlagt, Floyd er veldig enkelt å sette opp bare man har gjort den noen ganger.

Tror det er mer at mange er redd for å knote med de :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på i hylekoret. Det gjelder bare å få med seg et par små saker-

- Liker man å eksperimentere med strenger og merker, la det være.

- Liker man å stemme ned, opp, til siden eller i andre retninger tiitt og ofte, la det være.

- Gidder man ikke å lære seg noe som helst, og tror gjenstander fungerer ved hjelp av en blanding av magi og kvantefysikk, og at man får best resultat ved å skru på alle skruene i hytt og pine, la det være.

For de andre, er ikke FR og vennene hans/hennes noe problem.

http://forum.gitarnorge.no/topic/51443-flytende-tremolo-for-dummies/ (I all beskjedenhet)

I tillegg finnes det jo blokkeringsmuligheter ønsker man å være "unormal" for en periode. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.