Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva kan være galt med A/B switchen?


Anbefalte innlegg

Hei,

Hvis vi sier at switchen ser ut som på figur A, ville jeg ha koblet som vist i figur B.

attachicon.gifDPDT_switch.jpg

____

GAu

Problemet då er vel at den utgangen som ikkje er aktiv vil stå åpen og muligens lage støy?

Edit: Rota meg litt utpå her, men kan dette funke - omtrent samme som ralphdarwin posta lenger oppe, men med ein motstand i tillegg... forutsetter at alle sleeves kobles sammen ein eller annen plass, gjerne i andre enden av 1M-motstaden (jord-sida):

Edit2: Dersom begge ampene er jorda vil du trolig få ei jordsløyfe...

a-b-switch.JPG

Endret av Jostein Steinsland-Hauge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ... hmm ... den "kontaktrekka" lengst til høyre på den 3pdt varianten styrer jo kun LED:ene, så den trenger du ikke tenke på i 2pdt varianten.

Så er det jo tegnet in en egen kabel mellom 'sleevene' på alle plugger ... Men du bruker jo en alu-boks, og pluggene jorder vel sleeven uten egen kabel, eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg målt for andre gang. Alle "sleevsene" har kontakt med jord. Når tuppen på inngang har kontakt med tuppen på A, har sleeve og tupp kontakt med hverandre på B. Når tuppen på inngang har kontakt med tuppen på B, har sleeve og tupp kontakt på A.

Jeg ser også at bøylen på inngangen som får kontakt med tuppen på jacken er farlig nære chassiset, Så skal justere litt på det. Tenker på muligheten for at den kan komme i kontakt med chassis og jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå funker den. Må ha vært det at tuppene kom borti chassis. Takk for at dere tok dere tid til å hjelpe :)

Fint ! :-)

Syns det så litt trangt ut i den lille boksen ja ... ! ;)

Ok ... hmmm ... Hvis det ser ut å virke da du måler, men det er stille da du kobler i noe så kan det jo vare at 'hot' blir kortslutta mot chassiet i en eller flere av jackene ? Syns det ser trangt ut på bildene ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn et bilde av pedalbrettet sånn det ser ut nå. Har hivd ut fuzzen og univiben. Må se om jeg kan få plassert de et sted. Sånn oppsettet er nå, er et to-forsterker oppsett. Jeg har en A/B boks som velger mellom rytme og lead, og en A/B boks til som velger mellom clean og crunch rytme. Med forskjellige effekter i de forskjellige kjedene.

bilde2-4_zps25e228d3.jpg

bilde3-3_zps523a0f8d.jpg

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.