Web Analytics
Jump to content

Hva kan være galt med A/B switchen?

Recommended Posts

Jeg lodda sammen min andre A/B switch igår, og av en eller annen grunn fungerer den ikke. Forskjellen er at jeg denne gangen brukte DPDT istedenfor 3DPDT bryter.

Litt kjønete forklart: Når jeg måler, så stemmer det med tanke på at tupp på inngang har kontakt med f.eks utgang A sin tupp, men da på utgang B, så har slave kontakt med tupp. Skal det være sånn? Det er motsatt når jeg "vipper" bryteren.

Det kommer ingen lyd ut på noen av utgangene...

Syns det ser ut som du koblet litt 50/50 ?

På skjemaet er jo 'hot' signalene koblet på samme side av switchen, men det ser ut som om du koblet hot->A og hot->B fra motsatt side av switchen ?

Og ja ! Det ser ut som om den siden som IKKE er "på" skall ha kontakt mellom tip og sleeve (det du kaller 'slave') !

??

Jeg skal for sikkerhets skyld sjekke om feilen kan ligge i en annen pedal eller noe. Men er det noe forskjell på opp og ned/frem og tilbake på bryteren?

Ja ... men det kan du sikkert finne ut av ! Den er jo merket med 1,2 og 3. Hvor bestilte/kjøpte du den fra ?

Ser jo "standard" ut den ja ...
Prøv å plugg i kabler i alle kontakter og mål mellom 'hot' på ingang og 'hot' på utgangene OG mellom sleeve og hot på alle kombinasjoner ...

Det skall jo da vare kontakt mellom sleeve/jord og tip på den utgangen som IKKE er aktiv, men aldrig kontakt mellom sleeve og tip på ingangen ...