Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bass til 70s rock band


Bautabobb

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ute etter å svi av rundt 5-7 lapper på en ny 4 strengs bass. Har kikket en del på P.bass og J.bass angående sound.

En tilleggsfaktor er at den ikke kan veie for mye. Hadde en Gibson Les Paul (gitar) som jeg måtte slutte å bruke fordi vekten av den presset for mye på en nerve i skulderen, noe som gjorde at armen min sovnet etter ca 30 min. Så max vekt er 5 kg.

Noen som har noen anbefalninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson Thunderbird, Fender Precision og Rickenbacker er nok veldig 70'talls, ja. Thunderbird'ene er veldig "baktung" så de kan dra litt på skulderen, I min erfaring så er Rickenbackere best på jevn vekt (Jeg sluttet med Spector fordi de ødela skulderen min på samme måte, Spiller nå på Rickenbackere i all hovedsak og kunne ikke vært mer fornøyd.)

edit:

Evt kan jeg selge deg Listerud Explorer'en min som ser veldig 70's stadion rock ut :P

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squier VM PJ som du bytter til lettere tunere på.

Jeg har en slik med D'addario Chromes flats. Veldig lett og fin. Flere på talkbass har oppgradert med lettere tunere og fått perfekt balansert bass (på grunn av den lette kroppen er den ikke 100% balansert), men jeg har ikke sett behovet.

Jeg synes P-pickupen er bra, mens J-pickupen tåler oppgradering, men her er det bare å oppgradere ved behov. Jeg klarer uansett å skru det meste jeg vil ha av lyd på denne.

Generelt er det faktisk mange lette billige basser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ganske sikker på at det vil falle på en P.bass. Skulle selvsagt hatt mer penger å legge i, men det må nok bli innenfor budsjettet. Angående squier så har jeg ikke testet noe fra merket etter den første bassen jeg eide. Tror den ville blitt bedre om jeg hadde kjørt over den med bil. Men de har sikkert utviklet seg siden den tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P- eller Jbass er trygge valg. Du kan gjerne kjøpe Squier, det er blitt gode basser.

Smaken er jo som baken, jeg liker jazzbassen best, fordi jeg er vant med den, og synes den er mer lettspilt, litt tynnere hals blant annet enn Pbassen. Men Pbasslyd og søttitallet er jo hånd i hanske.

Rick opplever jeg som mer spesiell, synes de er tunge og litt tungspilte, men som sagt, smack und behack..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.