Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Metal Amp, trenger hjelp


smithy

Anbefalte innlegg

Den råeste metalampen jeg har hørt var en Elmwood, men den tror jeg var i noe høyere prisklasse selv om du skulle klare å oppdrive en brukt. Husker dessverre ikke hvilken modell det var heller.

Jeg antar at det er Modena.

Ellers så er jeg enig med død. En JVM topp og et godt kabinett, da er du langt på vei, og det er et godt alternativ med det budsjettet du har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall JVM låter da både tight og definert. Trikset er, som med de fleste amper, at man ikke trenger å ha gain på 11/10 for å spille metal.

Jeg hadde en JVM205H en stund og den var definitivt verdt penga. Den er ikke like sint som 5051 og lignendes amper, men det går på smak og behag.

Låte bra gjør den.. En allsidig amp, men imo var den mer en high gain amp enn noe annet. Kan også boostes pittelitt for å klare opp i lyden .

Gikk over til Orange fordi jeg trengte en mindre amp og fordi jeg gikk lei av JVM. Jeg hadde prøvd meg på Diezel Einstein, ENGL Savage eller ENGL Blackmore neste gang, men de koster jo deretter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er redd for disse, men bugera har også amper, som låter knall. Fleksible forsterkere med masse fine funksjoner. Om du vil stole på byggekvalitet etc får være ditt valg.

333xl og trirec er vel de mest fleksible, men 6262 og 6260 er vel også gode på "metallyd".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temmelig uenig med deg i at en JVM ikke kan låte tight, altså.

Hadde kjøpt en JVM anyday om jeg trengte god vreng og dugandes clean.

for sammenlikning, her er samme låt og samme sang som du viser til her med en peavey 6505, en soldano SLO og en evh 5150-III. Pass på å hør på disse i 720p, da kommer detaljene bedre frem. Jeg må si jeg også misliker den "hårete" diskanten på JVM'en. EDIT: Jeg må tilføye at disse forsterkerene oppleves som mer forskjellig fra hverandre på ordentlig enn i disse klippene. Det er heller ikke en helt fair sammenlikning all den tid det er en del mer topp i marshall-klippene. men det gir vel likevel en idé :) Det er kanskje bare jeg som hater marshall? jeg har alltid gjort det :P EDIT2: jeg oppdaget nå også at dette er rythm-kanalen på 6505'en (med crunch trykket inn). Samme kanal som du ellers bruker til clean... Lead-kanalen er mer definert og mer agressiv.

Endret av CowJuice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med et inntrykk av at CowJuice ikke har prvd en eneste Marshall.

Hehe, jeg har prvd mange :) jmp 2203, jcm800, 900, 2000, jvm, mode four, valvestate, avt, mg, lead100 Mosfet, samt en del eldre modeller som bare heter et 4sifret tall.

Som sagt, er de eneste jeg likte vs100 8100, samt noen 2x12comboene fra samme tid. For eksempel 8280 og 8240 er tighte og definerte amper som er digg 堳pille p宠De m嬥r seg ikke med f. Eks en 6505 eller andre moderne rrforsterkere, men er veldig mye amp for pengene, og har ogs堢ra cleans. Resten av utvalget til Marshall liker jeg ikke.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Endret av CowJuice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd ut JVM'en en ekstra gang, tok jeg beslutningen. Så igår kveld ble en JVM410H med 1960AV hentet hos selger og kjørt hjem til meg :D Er storfornøyd!

Tusen takk for alle svar!

Var det du som stakk av med det på Nesøya?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.