Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

aktivt innebygd forsterker?


znopy

Anbefalte innlegg

heisann!:)

jeg kjøpte en bass her om dagen som det var en aktiv, innebygd forsterker i.. men.. hva er en aktiv innebygd forsterker i bassen og hvordan kan jeg få bruk for den? :oops:

takk for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var vanlig med en av delene jeg?. Altså enten aktiv elektronikk eller aktive mikrofoner. Men de fleste bassene opererer med passive mikrofoner og aktiv elektronikk......tror jeg :?

Znopy, hvor mange mikrofoner og skruknotter har du på bassen din?

Det en kan vel si om innebygde forsterkere er at de sørger for å gi deg muligheten til å farge orginal lyden i bassen med EQ som er en del av forsterkeren, altså endre bass, mellomtone og diskant på bassen. Så vil forsterkeren også gi høyere lyd ut enn hva en passiv bass vil klare, men dette variere voldsomt mellom basser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ha to preamps når du bare trenger en? jeg kjører passiv all the way, råere og varmere lyd.

Når det kommer til vreng bruk så er passive basser det beste å bruke, etter min mening. Spesielt Precision basser!

Men at passive basser har råere og varmere lyd kan diskuteres. Stingray har f.eks en ekstrem rå lyd og den e aktiv. Varm lyd tror jeg kommer mer fra hvilke mikrofoner en har og hvilke tresort er brukt (gjelder spesielt halsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ha to preamps når du bare trenger en? jeg kjører passiv all the way, råere og varmere lyd.

Når det kommer til vreng bruk så er passive basser det beste å bruke, etter min mening. Spesielt Precision basser!

Men at passive basser har råere og varmere lyd kan diskuteres. Stingray har f.eks en ekstrem rå lyd og den e aktiv. Varm lyd tror jeg kommer mer fra hvilke mikrofoner en har og hvilke tresort er brukt (gjelder spesielt halsen).

det er jeg mener med rå, er at signalet er ikke forsterket, alt signalet er kun fra pickupen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.