Gå til innhold
  • Bli medlem
WelhavenT

Bare Knuckle Pickups + SG Standard

Anbefalte innlegg

Yo, her er en forum-fersking som lurer...

Får en SG Standard i posten snart, og har tenkt til å bytte ut iallefall bridge-pickup'en (har eid to SG'er tidligere, ble aldri helt venn med 498T-pickup'en). I utgangspunktet var planen en Duncan '59b (har en gitar med JB/59 fra før), men jeg har blitt P90-fan på mine eldre dager (har en LP Goldtop P90 som i avataren, og en LPJ med SD Antiquity). Derfor har jeg nå surfet meg til Bare Knuckle sine hjemmesider og ser på et Mississippi Queen-sett. Noen som har erfaring med de? I forhold til f.eks Phat Cat?

Andre pickup'er jeg har sett på, utenom de overnevnte, er bla 57 classic, Lollar Imperial, Seth Lovers, JB, Riff Raff, Mule, Pearly Gates osv uten å bli klokere. Bruker enten Fulltone OCD, Big Muff eller ampen på "Marshall overdrive"-setting på disse gitarene, altså litt sånn 70's hårdrock-ish Sabbath/gammal Priest/retrorock-stil. For å oppsummere; kjøre safe men litt økonomisk forsvarlig (SD '59b), eller blåse altfor mange penger på et MQ-sett (men som jo høres veldig spennende ut).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Hansen

Jeg har ett sett med BK pickups, HELT nye og ubrukte! Riff Raff og The Mule.

VURDERER å selge de men kun for riktig pris da jeg evt tenker bruke de i ett framtidig gitar prosjekt.

PM for interesse og pris:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riff Raff i bridge og Mule i neck? Sikkert en knall kombo det òg, men jeg må nok uansett vente to-tre måneder før kontoen har fylt seg opp igjen. Fire gitarkjøp siden jul har tatt på (har lurket her nok til å skjønne at det er flere som har det sånn).

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Hansen

Riffen i bridge og Mule i neck ja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, skader ikke å høre

Du har ikke tilgang til å se bilder i dette emnet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt et sett med Mississippi Queen i en Les Paul Standard, og var veldig fornøyd. Har ikke sammenliknet dem med andre tilsvarende P90-buckere, så kan ikke hjelpe deg der. Men stort sett får de gode tilbakemeldinger overalt på detta internettet. Et rimelig safe (om enn dyrt ja) valg.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, da ble Chris fra BKP og jeg enige om at et MQ-sett var aldeles riktig for meg og mine behov. Han hadde MQ i sin egen SG også, så det var jo betryggende. Så da er det vel bare å vente en god bunke med uker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, da ble Chris fra BKP og jeg enige om at et MQ-sett var aldeles riktig for meg og mine behov. Han hadde MQ i sin egen SG også, så det var jo betryggende. Så da er det vel bare å vente en god bunke med uker.

Godt valg! Ikke sikkert du trenger vente så lenge. Jeg har kjøpt flere sett med pickups fra dem de siste årene, og hver gang har de blitt sendt innen en ukes tid.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av SunMaster
      Nå vet jeg jo at disse har vært diskutert opp og ned i mente. Jeg syns de var litt artige, og når jeg satt dem til max følsomhet klarte de å stemme gitaren ganske bra. Men over tid stusset jeg jo på at strengene hele tiden sank. Sånn en liten justering hver 20-30 minutter eller noe. Jeg har jo andre gitarer som ikke har dette problemet (am fender deluxe, esp eclipse++), men tenkte at det var disse problemene med å holde stemmingen som Gibson er så beryktet for som var saken. Selv om jeg har satt in en tusqxl.
      Så røyk den ene robotuneren, og jeg bestemte meg for å kjøpe noen locking tuners som jeg kjenner fra før.

Og... helt utrolig, jeg har en SG som holder stemminga like godt som de andre gitarene mine.  Det tok meg ett år å lære å hate g-force ?
    • Av SunMaster
      Har en 2015 SG med den en smule forhatte "mekanikken" der en av motorene har tatt kvelden. Har ikke tenkt å reparere dem (heller en rituell ofring på et bål), men trenger noe å erstatte med.

Hvilken låsbar mekanikk kan jeg putte rett inn uten å finne drillen?
    • Av Beatlemaniac
      Skal kjøpe ny gitar ettersom at epiphonen er ødelagt. Nå skal jeg kjøpe meg ny gitar og det står mellom en Gibson SG eller en Fender Stratocaster laget i Mexico(for da blir den en god del billigere)?
      -Gutt 14
    • Av MrT
      Hei dere. Må lufte ett dilemma jeg har fått. Kjøpte min første Gibson. En splitter ny SG sort ebony. Gitaren er knallfin og er den beste jeg noengang har spilt på. Liker lyden og alt er vel. Dvs nesten....
      Har nemlig ett statisk problem med den. Det spraker og knitrer i amp dersom jeg rører nedre delen av kroppen på den foran og bak. Altså på selve lakken...! Dette er ikke ett stort problem da jeg sjeldent rører de områdene når jeg faktisk spiller, men dersom jeg ikke holder på noe metall (som strenger og bru), så spraker det også når jeg stryker bakpå halsen. Og det er ett større problem.
      Når kameraten min testet kom det ingen sprakelyder, så jeg er kanskje mer utsatt for statisk elektrisitet.. Allergisk mot Gibson?
      Har googlet, og det er åpenbart ett problem med Gibson. Særlig med nye og blanke. Noen sier det roer seg etter en hvis tid, men jeg opplevde samme problemet på en eldre Les Paul. Selv om det var litt mindre problem på den. Jeg er ikke interessert i å skjerme en ny Gibson, så alternativet er å leve med problemet eller returnere den til butikken. Som jo vil være kjedelig siden jeg ellers digger gitaren. Så spørsmålet er om noen av dere på forumet har noen erfaringer med dette på nye Gibsons? Har det ev gått seg til med litt tid? Ville dere returnert gitaren eller levd med dette?
      Gitaren lager også mye støy generelt (og ikke bare når jeg spiller på den!), med mindre jeg holder på metallet. Hva er deres erfaring med Gibson og støy?

• Av Sarpegutt i badmash
      Hei!
      Er en gutt på 16år.
      Jeg er veldig fan av rock og heavy :-)
      Har en epiphone les paul standard pro som hoved gitar.
      I går var jeg på en 4sound butikk og kom over en Gibson SG standard med min-etune.
      Den kostet ikke så mye som jeg trodde og den ser veldig "vintage/klassisk" ut.
      På les paul'en jeg har er det sånn push-pull opplegg, og det er det også på den SG'n
      Jeg har tidligere hatt en SG, men det var en billig Epiphone special(herritage cherry).
      Jeg lurer på hva folk syns jeg skal gjøre...bytte inn epiphone les paul mot gibson sg?
      Eller kjøpe sg for full pris og beholde epiphone les paul?
      Takker for svar på forhånd
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.