Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til amp


Anbefalte innlegg

Starter heller en tråd så jeg kan finne det igjen lettere.

Jeg ser på det som en mulighet at jeg kjøper ny forsterker etterhvert, så da er det jo greit å vite om alternativer.

Er hovedsaklig ute etter en topp, siden jeg allerede har kabinett.
Det første jeg tenker er at den må takle pedaler fint, og at jeg kommer til å kjøre distortion på pedal. En fin cleanlyd blir da litt key også.
Noe watt. Så lenge den takler øving og konserter er det fint. Ikke alt for mye heller, men mellom 25-60 et sted?
Budsjettet er nok noe stramt, så jeg vil i utgangspunktet si opp til 5000kr, og jeg kjøper gjerne brukt.

Jeg har vurdert en JVM205H, hva tror dere om det?

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en JVM205 fungerer fint for deg. Kanskje ikke sparkling hva gjelder reinlyd, men det blir vel som mye annet en smakssak.

Hvis ikke, så kan jeg jo igjen nevne Hughes&Kettner Tubemeister 36. Flott reinlyd og tar pedaler fint. Liker også at den er switchbar så det går an å få den til å brekke opp uten at øra blør, i tillegg til at man kan kjøre silent recording om man ønsker det. Mye moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JVM er jo en helt kurant greie som leverer både grei cleanlyd OG monsterporsjoner med gain. Cleanlyden i de er jo ganen bra syns jeg, til å være en slik type amp.

Bassman 50 er nevnt, men du som vel sverger til humbuckere trenger kanskje noe med litt mer headroom? Det er nok headroom i en 50 om man ikke spiller HØYT, noe dere kanskje gjør?

Fender har jo også super sonic-ampene, som kommer i både topp og combo. Fin cleanlyd og ålreit gainspekter.

Må det være rør? AMT har en lunchbox-type som jeg selv er litt hypp på å teste. Transistor, fire kanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tubemeister er nok fortsatt interessant, og ja. De er dyrere da, og vanskelig å oppdrive brukt. Det samme gjelder vel også bassman.
Jeg tror aldri jeg kommer til å spille så høyt at en 50watter ikke har nok headroom. Super-Sonic er jo også i utgangspunktet for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke er helt sosialt akseptert, så tror jeg faktisk bugera 333xl eller ikke xl, og trirec, er de mest fleksible ampene du får tak i, uten å knekke både lommebok og sparegris. Har tenkt litt på disse selv, men det har blitt lagt ned innkjøpsveto på gitarutstyr i heimen.

Det er jo sagt mye rart ang kvalitet på disse, men de skal ha blitt mye bedre etter fadesene på de tidlige modellene (før infinium, sies det).

Du finner masse historier, både gode og dårlige, på diverse utenlandske fora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertet mitt sier "ja, det må være rør" selv om det kanskje er litt ignorant :P Jeg har ikke bruk for modelleringsamp, jeg trenger egentlig bare en cleankanal :P

Bugera 333XL(eller uten XL, hva faen er forskjellen?) Infinium hadde jo vært et greit alternativ, hadde det ikke vært for at den har AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALT for mye watt.

Edit:

Lurer på kanskje http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=415&products_id=31891
Tanker?

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; hvis du trenger superclean, kan noen watt være en fordel. Skal ikke mye til før ironhearten min begynner å brekke opp (ikke akkurat bygd for clean, men heller ikke værst i klassen). Tror jeg ville slite litt med å henge med en heavy trommis, med mindre distpedalen kan gi en god del ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig helt sant. Gjør vel ikke noe om ampen er 300000 watt så lenge jeg skal kjøre distortion på pedal og ikke ha rørvreng. Med mindre jeg misforstår hvordan ting funker :P

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.