Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD Skrusammensjælcaster


747

Anbefalte innlegg

Ettersom en tidlig 60-talls Fender Custom Telecaster er noglet utenfor budsjett, så tenkte jeg å skru sammen et alternativ selv.

Kropp og hals fra Musikraft og all finish gjort av MJT. Pickups er Slab´sters fra OC Duff. Helt standard hardware bestilt fra Gregg Rogers Guitars, som også har gjort relic-arbeidet på metallet. I latskapens tegn gikk jeg også for prewired elektronikk fra samme mannen. Plekterbrettet er også aldret av mr. Rogers.

Storfornøyd med førsteinntrykket, både utseende og tone. Synes spesielt halsen er veldig god. Sleit litt med å få montert stemmeskruene ettersom lønnen er så hard, som jo er bare bra.

Litt porr hører jo også med:

(Kameraet sleit litt med sunburst´n og har tegnet en lilla linje som ikke eksisterer i vår virkelige verden)

13432512995_1c9ef9e58e_b.jpg

13432674763_67a0e694c6_b.jpg

13432672273_2884f3f875_b.jpg

13432914054_cf3b82e79c_b.jpg

Endret av 747
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Den ser veldig bra ut! :)

...med ett unntak (om jeg kan være så frekk å si det)... den Fender-logoen ser veldig påklistret ut. Jeg tror jeg heller ville hatt den som nonamecaster i dette tilfellet.

Takker :)

Ja den logoen ble ikke helt bra. Er waterslide som jeg bestilte fra en italiener. Ble ganske matt, i hvertfall når man ser på den fra litt vinkel. Mulig den blir fjernet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet. Hva slags specs er det på halsen?

Takk!

Her har du hele lista:

- Orientation: Right for righthand players

- Number of frets: 21

- Scale length: 25,5 Standard Fender

- Shaft wood: Quartersawn Maple

- FB wood: Darker Rosewood

- FB style: Slab style

- Nut width: 1-11/16

- Heel width: Standard Fender 2-3/16

- Truss rod: Dual acting adjust at heel

- 59 Truss option: Standard truss rod location

- FB radius: 9-1/2

- Fret wire: Medium 6105 Nickel Silver

- Tuner holes: Vintage Kluson style 11/32

- Top dots: Real white clay dots

- 12th dots: Wide pre ´64

- Custom inlay: None, use as above

- Binding: None

- Side dots: Real white clay

- Side dot location: 50/50 split

- Back profile: Medium C .83x.92

- Nut style: Fender flat bottom

- FB edges: Heavy rolled

- Finish: Thin lacquer sealer

- Mount holes: Drill neck mounting holes

- Nut install: Install slotted bone nut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen.

Hvor mye koster det å sette sammen noe slikt?

Det hele kom på ca. 10000kr. Med denne har jeg nå to MJT-gitarer med omtrent samme standard på deler. Jeg vil si begge holder svært høy standard i forhold til pris. Kan absolutt måle seg mot Fender Custom Shop i kvalitet, spillbarhet og tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut! Musikraft halser er kanon, slipper stort sett unna båndarbeid på de også.

Fikk plutselig lyst på en Custom selv :)

Takk! Ja halsen er utrolig fin. Gikk for ekstra avrunding av kantene, og det føles flott i hånda. Ørlite grann båndskjegg, men ikke noe som må gjøres noe med.

Nå mangler bare de stålsadlene du tipset meg om, så er vi der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ekstra 'roll off' på kanten på musikraft/MJT-telen min, jeg og. Absolutt noe for seg. Musikraft er bra greier og både Musikraft og Mark og Matt Jenny er veldig ålreite å kommunisere med.

Ja de er veldig ålreite å forholde seg til. Egentlig er det Allparts som leverer double-bound kropper til MJT, men da jeg bestilte lå de visst litt etter med leveringen. Så da spleiset vi på Musikraft i stedet for å kutte ned ventetiden. Det er god service. Da fikk jeg også en lettere kropp.

Endret av 747
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.