Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Heisan, folkens. Har litt trøbbel med min gamle 50-watts JCM800 (2204) om dagen: Når jeg slår på ampen (det skjer ingenting så lenge den står på standby) begynner det å ryke og lukte svidd fra en av, hva heter det på norsk, tube sockets, før sikringen går. Har prøvd UTEN rør, og da skjer det ingen ting. Kun fra den ene tube socket'en, som sagt, hvis jeg bytter om på de to rørene, så ryker det fra DEN ANDRE. Er det da nærliggende å tro at det er ett av rørene som har gått? Holder det å bytte rørene, tro, eller burde jeg sende ampen på service først som sist, i tilfelle jeg har fått brent i stykker noe nedi der.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kortsluttning. Kan være rør som kortslutter, likeretteren eller andr ekomponenter.. Lever den inn til en amp-tech som kan se på det, så slipper du å ødelegge utgangstrafoen ved å prøve deg frem med forskjellige metoder :)

Slipper også å skade deg selv og brenne ned noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker opplagt at problemet følger det ene utgangsrøret. Sikkert noe som har løsnet i røret og kortslutter. Jeg gjetter at det er en topp du har, hvor rørene står rett opp?

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.