Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

No name -arvegods


EirikA

Anbefalte innlegg

Hei

Etter litt rydding på loft hos mine besteforeldre dukket det opp en akustisk gitar.

Kan ikke finne noe navn eller noe på den, men tror kanskje det er noe no name «home made». Litt usikker men kan tippe at dette er ifra 60-tallet eller nyere.

Noen som kan tippe årstall og modell med litt mer presisjon enn meg?

(Bestefar var født i 1930, så derfor tipper jeg at det er noe ifra den tiden).

Gitaren har noe skader , og halsen står ikke riktig.Det er også skader på selve kassen i bunn og i topp. Vurderer om jeg kanskje skal få noen til å prøve å fikse den.

Noen som vet om noen som er gode på det i Rogaland? Og har dere eventuelt noe ide om hva slikt vil koste? Vet jo at det aldri kommer til å bli en kjempe gitar å spille på , men ønsker å ta vare på den, og vis den blir spillbar blir et ekstra pluss. Akkurat nå er det ikke tensjon på alle strengene, tipper at halsen ryker om jeg setter på nye strenger og strammer til.

post-9722-0-30676400-1395752105_thumb.jp

post-9722-0-03136400-1395752106_thumb.jp

post-9722-0-54697100-1395752106_thumb.jp

post-9722-0-08401700-1395752107_thumb.jp

post-9722-0-78594100-1395752107_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på bilder av Goldon, non cutaway archtop, fra øst tyskland. Den der ligner veldig på noen bilder ute på nettet; jeg har bare trøbbel med å linke til url på dette forumet.. :P

Bilder I fra the Norbert collection viser en veldig elegant modell som ligner litt, men euroguitars har en tråd om Goldon gitarer som ser ut svært lik din, bare ikke like mye slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som slo meg når jeg leste her var at kanskje halsen var byttet eller noe. Vet at bestefar var i tyskland en del etter krigen pga millitæret.

Men kanskje vanskelig å finne opphav på nettet. Tror jeg skal forhøre meg litt i familien om noen vet hvor og når den ble kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Glemte ut hele gitaren et par måneder, og kom pluteslig på den igjen nå når jeg satt på jobb med lite å gjøre.

Har sendt en mail til en lokal reperatør og fått bekreftet med 98% sikkerhet at det er en gitar ifra Ganndal Instrumentfabrikk.

Fått en pris som ikke virket alt for galt, så skal ta meg en tur når jeg kommer hjem i August, å få dem til å se på den :)

Men blir nok utstilling på den, og ikke bruk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.