Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Legojazzmaster


Eivind August

Anbefalte innlegg

Da har alle delene til Jazzmasteren min ankommet! Jeg er ikke tidenes mest handy, så satser på å gjøre den ferdig ila. uka, etter litt banning, loddekluss og kaffe.

Slik ser den ut før den er satt sammen, dere kan vel sånn ca. se for dere hvordan resultatet blir:

2014324_IMAG0535.jpg

Edit: Jeg er heller ikke spesielt handy med fotoer...

EDIT 28/3: Her er noen bilder tatt med mobilkamera:

2014328_IMAG0538.jpg

2014328_IMAG0539.jpg

2014328_IMAG0540.jpg

2014328_IMAG0541.jpg

Og her sammen med storesøster i kosekroken:

2014328_IMAG0542.jpg

Endret av Eivind August
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett! Svart kropp + lønnehals er nice! Jazzmaster står på min GAS-liste, men så har jo jeg hatt en haug med strat parts liggende i et år uten å skru noe av det sammen, så det blir fort noen år før jeg kommer så langt.

Skru den sammen som en belønning etter nevnte oppgaver er krevet. Det kan være gulroten :)

Endret av proffloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg tid. Ikke sleng den "sammen på en kveld". Bruk tid på å få plassert hals og stol riktig. Én grad feil på halsen, og du fretter ut litt oppe på halsen.. Da må du plugge hull og styre, og det tar med tid enn det tar å gjøre det skikkelig første gangen. Prøvemontér,og sett på første og sjette strengen.

Ta deg også tid til å tilpasse kabler og lodde skikkelig. Få det til å se pent ut. Poenget er egentlig ikke "penheten", men kabler lagt pent og med omtanke varer lenger før det blir noe kluss med det,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg tid. Ikke sleng den "sammen på en kveld". Bruk tid på å få plassert hals og stol riktig. Én grad feil på halsen, og du fretter ut litt oppe på halsen.. Da må du plugge hull og styre, og det tar med tid enn det tar å gjøre det skikkelig første gangen. Prøvemontér,og sett på første og sjette strengen.

Ta deg også tid til å tilpasse kabler og lodde skikkelig. Få det til å se pent ut. Poenget er egentlig ikke "penheten", men kabler lagt pent og med omtanke varer lenger før det blir noe kluss med det,

Dette støttes.

Gratulerer med ny gitar, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg tid. Ikke sleng den "sammen på en kveld". Bruk tid på å få plassert hals og stol riktig. Én grad feil på halsen, og du fretter ut litt oppe på halsen.. Da må du plugge hull og styre, og det tar med tid enn det tar å gjøre det skikkelig første gangen. Prøvemontér,og sett på første og sjette strengen.

Ta deg også tid til å tilpasse kabler og lodde skikkelig. Få det til å se pent ut. Poenget er egentlig ikke "penheten", men kabler lagt pent og med omtanke varer lenger før det blir noe kluss med det,

Seff, var slik jeg gjorde det forrige gang også. Når jeg først begir meg ut på noe jeg ikke er flink til, sitter jeg heller et par timer for å gjennomføre en enkel operasjon enn å bare la det stå til. Noe av poenget er jo at jeg skal lære av dette også.

That being said, halsen fitter ( :ninja: ) som støpt i halslomma, så tror ikke det blir veldig problematisk med riktig vinkel. Hull er allerede borret, og de passer perfekt mot hverandre. Stolen på JM og Jag sitter også som støpt uten noe særlig slingringsmonn, mens broen sitter "løst". Fantastisk mye bedre gitarer konstruksjonsmessig enn Strater og Teleer (flame on).

Har nå montert stol og studs til broen, og begynt å leke med plekterbrettet. Selv om dette blir noen timers arbeid, er det ikke veldig mange operasjoner som skal fullføres før den er ferdig :)

Forøvrig, takk for gratulasjoner! Tanken var å bygge noe ala Straten til Gilmour, men mer tilpasset meg og min spillestil.

Endret av Eivind August
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.